تحولات ایجاد شده در سالهای اخیر در منطقه آزاد انزلی چشمگیر بوده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مرند و جلفا در بازدید از منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی در این منطقه رخ داده و شاهد اتفاقات مثبت هستیم، گفت: احداث شهرک های صنعتی پسا بندری و همچنین راه اندازی واحد های صنعتی غیر فعال در منطقه آزاد انزلی 10 هزار فرصت شغلی طی چهار سال اخیر ایجاد کرده که قابل توجه است.

به گزارش فرینا، محمد حسن نژاد  با تاکید بر اینکه بندر کاسپین، اسکله ها، جاده ها، مجتمع های تجاری، نوار ساحلی و زیرساخت های ایجاد شده در منطقه آزاد انزلی تحسین برانگیز است افزود: با احداث بندر کاسپین و اتصال راه آهن به آن خطر حذف ایران از ترانزیت ریلی شرق به غرب که به جاده ابریشم آهنی مشهور است از بین رفته است.

حسن نژاد گفت: اولین و اصلی ترین هدف ایجاد مناطق آزاد، انتقال تکنولوژی و توسعه زیرساخت های مناطق مرزی است که این اتفاق در این منطقه رخ داده و باید توسعه منطقه آزاد انزلی را با شهرهای همجوار مقایسه کنیم و مناطق آزاد را الگوی توسعه همه جانبه برای کشور قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اتفاقات مناسبی در راستای جلوگیری از خروج مسافر از کشور در منطقه آزاد انزلی صورت گرفته است که قابل تحسین است، بیان کرد: در این منطقه نمونه محصولات وارداتی به کشور نیز تولید می شود و اقدام تحسین برانگیزتر این است که واحد های وارد کننده به واحد های تولید کننده تبدیل شده و با نشان های تجاری برتر دنیا رقابت می کنند.

نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی، تصریح کرد که با عنایت به قرار گرفتن مناطق آزاد در نقاط مرزی کمتر توسعه یافته کشور، عملکرد این مناطق سرتاسر خیر و موثر بوده و اظهار نظرها  بر علیه عملکرد مناطق آزاد ناشی از عدم اطلاع از اقدامات و توانمندیهای مفید این مناطق است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور گردشگران در مناطق آزاد مانع خروج ارز و گردشگر از کشور می شود گفت: مخالفت برخی افراد صاحب نفوذ اقتصادی نسبت به نقش مناطق آزاد در اقتصاد کشور ناشی از اطلاعات غلط و در برخی موارد منافع مالی شخصی است که امیدواریم با حضور در این مناطق، از ظرفیت ها و مزایای آنها برای فعالیت اقتصادی جهت فعالیت خود بهره برداری نمایند.

گفتنی است اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به همراه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی از زیرساخت های تجاری، اقتصادی، گردشگری و عمرانی این منطقه بازدید و طرح های سرمایه گذاری و توسعه ای را بررسی کردند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو