منطقه آزاد جاسک دروازه اتصال راه آهن مرکزی به حمل و نقل دریایی است

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد جاسک می تواند دروازه اتصال راه آهن مرکزی به حمل و نقل دریایی تبدیل شود.

به گزارش فرینا، احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه طبق مصوبه مجلس جاسک به عنوان منطقه آزاد انتخاب شده است، گفت: شهرستان جاسک از جمله مهمترین مناطق استان بندرعباس است، این شهرستان به دلیل نزدیکی به دریای عمان از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است و می تواند دروازه ای برای اتصال راه آهن مرکز به حمل و نقل دریایی باشد.
مرادی با اشاره به ایجاد سازمان توسعه سواحل مکاران در خلیج فارس، افزود: ایجاد منطقه آزاد در کنار سازمان مکران می تواند باعث تحولی در منطقه شود که شهرستان های میناب، سیرک، جاسک و چابهار را با تحول روبه رو کند.
وی با بیان اینکه منطقه جاسک ظرفیت های بالقوه بسیاری دارد، گفت: بسیاری از ظرفیت های بالقوه این منطقه به فعل رسیده است به طوری که با اتمام سد منطقه کشاورزی رونق می باید، از سوی دیگر می توان ظرفیت دریای عمان را به فعل درآورد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال نفت از نکا به جاسک و از آنجا به چایانه بزرگ نفتی تحول ایجاد می کند، افزود: صید و صیادی نیز می تواند در این منطقه تاثیر بسیاری داشته باشد و باعث توسعه وضعیت زندگی مردم جاسک و مردم منطقه شود.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جاسک از طریق دریای عمان به اقیانوس هند متصل شود، گفت: از سوی دیگر با اتصال راه آهن مرکزی، جاسک به دروازه تجارت و حمل و نقل دریایی متصل می شود.

برچسب ها : منطقه آزاد جاسک
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.