دو پانتون ساخت قشم به مقصد بندرلنگه به آب انداخته شد

دو فروند پانتون (اسکله شناور) ساخت شرکت پیشگام صنعت فراگستر قشم (oip) با هدف انتقال به بندرلنگه به آب انداخته شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل شرکت پیشگام صنعت فراگستر قشم همزمان با عملیات به آب اندازی این دو اسکله شناور، گفت: این دو پانتون بخشی از چهار اسکله شناور سفارشی سازمان بنادر و کشتیرانی است که با 23 میلیارد ریال و در یک دوره زمانی هشت ماهه در این شرکت ساخته شده است.
امیر علیخانی با اشاره به استفاده از 200 تُن ورق دریایی گرید A برای ساخت این چهار فروند پانتون، افزود: دو فروند پانتون قبلی ساخت این شرکت با عرض 5 و طول 20 متر دو ماه پیش به مقصد اسکله شهید حقانی بندرعباس به آب انداخته شد.
علیخانی گفت: دو فروند پانتون ویژه اسکله بندر لنگه با عرض 8 و طول 20 متر در راستای سوخت گیری لنج های مسافری و ماهیگیری در اسکله بندر لنگه نصب خواهد شد.
وی افزود: سه شرکت معتبر بین المللی پرلیت، IDC و پارس فراگام به عنوان سرمایه های اصلی شرکت OIP در منطقه آزاد قشم، با اتکا به توان متخصصان داخلی، تجهیزات و تجربه بالا آماده ارائه خدمات در بخش های مهم پالایشگاهی و دریایی هستند.
مدیرعامل شرکت پیشگام صنعت فراگستر قشم از ساخت و تعمیر شناورها که از نیازهای مردم بومی قشم است به همراه ساخت اسکله های بزرگ شناور، مخازن سوخت، سکوهای بزرگ نفتی فرا ساحل و بنادر کشتیرانی به عنوان بخشی از توانمندی های شرکت پیشگام صنعت فراگستر قشم نام برد.
علیخانی گفت: سکوی عظیم نفتی فروزان 18 که در این شرکت ساخته شده اواسط مهر ماه امسال با هدف نصب در میدان مشترک نفتی در خارک به این جزیره منتقل خواهد شد.
بنا به این گزارش، شرکت پیشگام صنعت فراگستر قشم OIP به عنوان یکی از شرکت هاتی تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم مجموعه ای است برگرفته از سه شرکت ریشه دار و معتبر بین المللی کشورمان شامل پرلیت، IDC و پارس فراگام که فعالیت خود را از سال 1392 در این منطقه آزاد با هدف ساخت شناور، سکوهای نفتی، مخازن سوخت و اسکله های شناور آغاز کرده است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو