کسب دومین مجوز دانش بنیانی در مرکز بین المللی رشد قشم

مدیر مرکز بین المللی رشد قشم از کسب درجه دانش بنیانی توسط واحد فناور "مروارید آب قشم" خبر داد.

به گزارش فرینا، سیده مهدیه فلاحی با اعلام این خبر گفت: واحد فناور "مروارید آب قشم" که از سال 1396 در این مرکز مستقر می باشد در مهرماه امسال توانست با حمایت مرکز بین المللی رشد قشم، گذراندن مراحل گزینش و دریافت تائیدیه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موفق به اخذ رتبه دانش بنیانی شود.
فلاحی افزود: این شرکت، دومین واحد فناوری است که پس از استقرار در  مرکز بین المللی رشد قشم توانسته به درجه دانش بنیانی دست یابد.
وی با اشاره به زمینه فعالیت این شرکت گفت: شرکت دانش بنیان "مروارید آب قشم" توانست به کمک مهندسی معکوس به فناوری ساخت دستگاه های آب شیرین کن که تاکنون منحصرا در اختیار برخی کشورهای خاص در دنیا بوده، دست یابد.
مدیر مرکز بین المللی رشد قشم با تاکید بر وظایف ذاتی مرکز در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اقتصاد دانش بنیان افزود: سال گذشته با تلاش های این مرکز و هماهنگی هایی که با اداره صنعت، معدن و تجارت منطقه آزاد قشم به انجام رسید، تعدادی از واحدهای فناور، شرکت های تولیدی و صنعتی جزیره قشم برای استفاده از امکانات و تجهیزات در مرکز بین المللی رشد قشم مستقر شدند که واحد فناور "مروارید آب قشم" یکی از آن ها بود.
فلاح ادامه داد: از آنجا که فعالیت های این واحد تحقق بخش منویات مقام معظم رهبری و در راستای انتقال دانش و فناوری از خارج کشور به مناطق آزاد بود، توسط مرکز بین المللی رشد قشم برای دریافت رتبه دانش بنیانی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی شد.
به گفته مدیر مرکز بین المللی رشد قشم، پروسه تبدیل یک واحد فناور به یک شرکت دانش بنیان به 6 تا 9 ماه زمان، تخصص در شیوه پر کردن فرم های گزینشی و رعایت ترتیب مراحل  انجام کار در سامانه معاونت علمی و فناوری دارد.
وی افزود: به همین منظور پرسنل مرکز، با گذراندن دوره های تخصصی، واحدهای فناوری که توانایی تبدیل شدن به درجه دانش بنیانی دارند را در سامانه معاونت ثبت کرده و تمامی مراحل را پیگیری می کنند.
مدیر مرکز بین المللی رشد قشم گفت: پس از گذراندن این مراحل، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعزام ارزیابان به بررسی توانایی و دانش واحدهای فناور پرداخته و در صورت تایید، موفق به اخذ مجوز دانش بنیانی می شوند.
فلاحی افزود: دریافت رتبه دانش بنیانی از معاونت علمی و فناوری، افزون بر ارزش علمی و حقوق معنوی، اعتبار بالایی برای مجموعه به همراه داشته و برندی برای ورود شرکت به بازار هدف خواهد بود.
به گفته وی، تمام واحدهای فناور مستقر در این مرکز با ورود به فرایند تبدیل به یک شرکت دانش بنیان، در مرحله ارزیابی قرار گرفته اند و پیش بینی می شود به زودی شرکت های دانش بنیان بیشتری در این مرکز به ثبت برسد.
لازم به ذکر است، این مرکز به عنوان تنها مرکز رشد با رویکرد بین المللی در ایران، فعالیت خود را سال 84 در منطقه آزاد قشم آغاز نموده و با  مجموعه کاملی از سرویس های پشتیبانی در حال ارائه خدمات برای فعالیت تجاری شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور می باشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.