آغاز مرحله پاکسازی روستای تُم سِنَتی قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز مرحله پاکسازی روستای تُم سِنَتی در بخش مرکزی جزیره قشم خبر داد.

به گزارش  فرینا، تورج امانی گفت: پاکسازی روستاهای جزیره قشم در راستای تحقق شعار "جزیره سبز، روستاهای پاک" در دستور کار این مدیریت قرار گرفته و تا پیش از مرحله پاکسازی روستای تُم سِنَتی، سه روستای خالدین، توریان و باغ بالا با اجرای این طرح، پاکسارزی شده اند.
امانی با اعلام اینکه عملیات پاکسازی روستای تُم سِنَتی از روز گذشته با جمع آوری زباله ها، نخاله ها و حذف درختان کِرَت آغاز شده است، افزود: هدف از پاکسازی روستاهای جزیره قشم، کمک به ارتقای سطح سلامت مردم و فراهم کردن امکان سفر بیشتر مسافران و گردشگران به روستاهای زیبای جزیره قشم است.
وی با اعلام اینکه بیشتر بانوان روستاهای جزیره قشم از جمله تُم سِنَتی از گذشته های دور فرهنگ تفکیک زباله را با قرار دادن سه سطل در خانه های خود انجام می دادند، گفت: کارکنان مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم جلسات مستمری را با بانوان روستاهای جزیره با هدف انتقال ارزش های زیست محیطی و تفکیک زباله ها از مبدا (خانه های روستایی) با هدف ادامه این فرهنگ به نسل های آینده برگزار می کنند.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: بیشتر بانوان روستایی مواد پلاستیکی و لاکی و حتی فضولات حیوانات خانگی را از دیگر زباله ها تفکیک می کنند.
روستای تُم سِنَتی در محدوده 30 کیلومتری شهر قشم با داشتن زیارتگاه خواجه بوالخیر، قبرستان قدیمی با بیش از هزار سال، درخت لور و باغات میوه با روستاهای زینبی، گربه دان، بنگالی و کردوا  همجوار است.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است و سالانه بیش از پنج میلیون گردشگر و مسافر در سفر به این منطقه، از زیبایی هایی گردشگری به ویژه در مجاورت روستاها بازدید می کنند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.