ساخت بادگیر با تکنیک کولاژ توسط کودکان بندر تاریخی لافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از ارائه نکات آموزشی به کودکان بندر تاریخی لافت برای ساخت بادگیرها با بهره گیری از هنر کولاژ با دست های خلاق آنها خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی گفت: کودکان بندر تاریخی لافت در جزیره زیبای قشم همزمان با ویژه برنامه های روز جهانی کودک و هفته ملی کودک، چهار روز خاطره انگیز را با استفاده از تکنیک کولاژ برای ساخت بادگیرها سپری کردند.
جعفری حسینی از برگزاری جشنواره میراث بانان بادگیرها به عنوان یکی از مهمترین ویژه برنامه های هفته ملی کودک در روستای لافت جزیره قشم نام برد و افزود: نمایش عروسکی پاسبان بادگیرها، نقاشی، داستان سرایی، خاطره نویسی و اجرای برنامه های مختلف نمایشی از دیگر برنامه های چهار روزه اداره کل میراث فرهنگی در این روستا بود.
وی گفت: اعتقاد داریم ارتقای روحیه شادی و نشاط همراه با آموزش‌های مبتنی بر حفظ داشته های فرهنگی و تاریخی و قومی به سلامت روح و جسم و موفقیت کودکان در مراحل مختلف زندگی و تحصیلی کمک می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، ادامه داد: با توجه به استقبال بسیار خوب کودکان لافتی و خانواده های آنان از برنامه های فرهنگی اجرا شده در هفته ملی کودک، تلاش می کنیم به مناسبت های مختلف برنامه های فرهنگی شادی بخش را با رویکردهای ویژه حفظ آیین ها، آداب و سنت های فرهنگی و تاریخی مردمان جزیره در نقاط مختلف جزیره اجرا کنیم.
 جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده است.

 

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.