اجرای ۳۰ طرح پتروشیمی برای استفاده بهینه از خوراک گاز

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از اجرای نزدیک به ۳۰ طرح همسو با تکمیل زنجیره ارزش و تنوع سبد محصولات صنعت پتروشیمی خبر داد.


به گزارش فرینا، علی‌محمد بساق‌زاده گفت: تکمیل زنجیره ارزش از سیاست‌های اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و به این مسئله در سال‌های اخیر بیش از پیش توجه شده است.

بساق زاده افزود: همسو با این سیاست، سعی ما این است که در پروژه‌های جدید، تنوع محصول بیشتری را شاهد باشیم و تولیدات نهایی به صورت زنجیره باشد.

وی گفت: به همین منظور بالای ۱۸ پروژه GTX که از گاز، پروپیلن تولید می‎کند تعریف کرده‌ایم که در مرحله آغاز اجرا در چابهار و قشم قرار دارند.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تعریف ۱۰ واحد PDH که از گاز پروپان، پلی پروپیلن تولید می‌کند، افزود: این طرح‌ها همسو با استفاده بهینه از خوراک گاز برای تکمیل زنجیره مواد پتروشیمی در مناطق عسلویه و ماهشهر در حال اجراست.

بساق زاده با اشاره به افتتاح ۲ طرح جدید پتروشیمی در ماه‌های اخیر گفت: با توجه به پروژه‌هایی که در دست اقدام داریم تا پایان امسال چند پروژه دیگر راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم هر سال شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های جدید باشیم.

وی افزود: خوشبختانه پروژه‌های در دست اجرا بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارند که از جمله می‌توان به پتروشیمی لردگان، الفین ایلام، پتروشیمی میاندوآب، متانول کاوه، فاز یک بوشهر اشاره کرد.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این‌که تولید تجاری پروژه متانول کاوه به زودی آغاز می‌شود و شاهد افتتاح آن خواهیم بود، گفت: دیگر پروژه‌ها نیز با سرعت مناسبی در حال پیگری است.

بساق زاده به تاثیر تحریم‌ها بر صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: در دوره‌ قبل تحریم‌ها که همه‌جانبه بود، آمریکا، اروپا و شورای امنیت ما را تحریم کردند. با این حال صنعت پتروشیمی تحت‌الشعاع قرار نگرفت و تولید آن بیشتر شد، ضمن این‌که هم اکنون شرایط بهتری نسبت به تحریم‌های گذشته داریم و کارها با سرعت در حال پیشرفت است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو