عبور از تحريم ها با رونق صنعت گردشگري

نشست هم اندیشی مدیران گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد کشور در تهران برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این نشست که با حضور محمدرضا رستمی معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری، سید جواد رضوی مدیر گردشگری دبیرخانه شورا و مدیران گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد بر ارائه برنامه ها و فعالیت های عمرانی تعریف شده در بودجه سالیانه مناطق آزاد تاکید شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست گفت: ایران در بحث گردشگری کشور دارای خدمات ارزان تری نسبت به سایر کشورها است بنابراین برای جذب گردشگران باید کشورهای هدف شناسایی شده و برای جذب گردشگران خارجی برنامه ریزی های لازم انجام شود. 
محمدرضا رستمی وجود رویکردهای گردشگری صنعتی و اقتصادی در مناطق آزاد کشور را ضروری دانست و افزود: با مطالعه کشورهای مقصد و بازارهای داخلی و خارجی و ایجاد رویکردهای گردشگری صنعتی و اقتصادی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توان برنامه های منسجمی برای توسعه صنعت گردشگری در کشور داشت. تنها صنعتی که می تواند به کشور کمک کند و از شرایط پیچیده عبور دهد صنعت گردشگری است.
رستمی به استفاده از فضای مجازی را برای شناساندن جاذبه های گردشگری به دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: برای جذب گردشگر خارجی و داخلی باید از ابزارهای به روز برای شناساندن جاذبه های گردشگری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استفاده کنیم. فضای مجازی و گوگل این امکان را می دهد که علاقمندان به حوزه گردشگری این ظرفیت ها را ببینند و انتخاب کنند.
وی هم چنین بر لزوم تدوین برنامه های توسعه بازار گردشگری سالیانه و جامع در بودجه سالیانه هر منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: وجود برنامه های مشخص و منسجم و حرکت در مسیرهای از پیش تعیین شده؛ نیاز صنعت گردشگری در مناطق آزاد است.

گفتنی است؛ در این نشست که مدیران گردشگری سازمان های مناطق آزاد کیش، اروند، ارس، ماکو و انزلی حضور داشتند هریک از مدیران نظرات و پیشنهادات خود را جهت ارتقاء سطح گردشگری مناطق ارائه دادند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو