جزیره کیش می تواند به مرکز اجتماع نخبگان اقتصاد و گردشگری تبدیل شود

مدیر مسئول هفته نامه اقتصاد کارا گفت: جزیره کیش می تواند در کنار توسعه گردشگری به مرکز برگزاری رویداد های مهم و هم تراز سازی اقتصاد ایران و جهان تبدیل شود.

به گزارش فرینا، داریوش عباسی که از فعالان با سابقه رسانه در حوزه اقتصادی است با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کیش اینوکس 2018 در دوره ای برگزار شد که فضای کشور تحت تحریم های نا عادلانه قرار گرفته افزود: نتایج برگزاری این نمایشگاه که با استقبال خوب شرکت های داخلی و خارجی مواجه شد تا حدی بر اقتصاد کشور نمایان شده است.

عباسی گفت: با توجه به عزمی که در بدنه حاکمیتی کشور دیده می شود، تلاش بر این است که اثرات این رفتار نا عادلانه کاهش پیدا کند و در حال حاضر شاهد نوعی همگرایی و تلاش مجموعه دست اندرکاران اقتصاد کشور در جهت بهبود این وضعیت هستیم. در اینوکس 2017 شاهد حضور حدود 280 بنگاه اقتصادی متوسط و بزرگ بودیم در حالی که در اینوکس 2018 با وجود افت نسبی وضعیت اقتصادی کشور این رقم با رشد 25 درصدی به 360 بنگاه رسید و به همین دلیل است که کیش اینوکس 2018 موفق ترین دوره طی 5 سال گذشته تلقی می شود. با این اوصاف چنین وحدت رویه ای می تواند با تداوم خود موجب رهایی کشور از این برهه اقتصادی شود.

مدیر مسئول هفته نامه اقتصاد کارا با اشاره به  نقش رسانه ها بر رشد اقتصاد کشور تاکید کرد: فعالیت اقتصادی هر بنگاهی، بدون حضور بخش ارتباطات، روابط عمومی و فعالیت های رسانه ای غیر ممکن است. در دوره مدرن با کاهش ارتباطات سنتی به بیان پیام خود به اشکال مختلف شرکتی، بنگاهی و حتی فردی از طریق ابزار های جدید نیاز داریم و رسانه ها محمل بسیار مهمی برای موفقیت بنگاه ها با نقشی بسیار پر رنگ هستند. این نکته قابل تامل است که هرقدر که شرکتی در بهره وری، تولید و ارائه خدمات خود موفق باشد، با عدم توجه به بعد اطلاع رسانی آسیب می بیند.

عباسی افزود: غیر از مباحث ریاضی و علمی در حوزه اقتصاد، مباحث اقتصاد رفتاری، اقتصاد روانی و اقتصاد توجه، سرفصل های نوینی هستند که بدون مشارکت رسانه ها محقق نمی شوند. از این منظر رسانه ها نقش بی بدیل و غیر قابل انکاری در پیشبرد اهداف شرکتی و توسعه اقتصادی دارند.

وی با اشاره به اینکه در دهه های گذشته برای هر یک از مناطق آزاد کارکردی تعریف شده است و با نگاهی به سرمایه گذاری های بسیار قوی در حوزه گردشگری منطقه آزاد کیش از نیم قرن گذشته تا کنون گفت: کیش پتانسیل های بسیاری در این حوزه دارد که زیر ساخت های آن نیز به خوبی فراهم شده است و به عنوان ویترین گردشگری کشور برای گردشگران داخلی و خارجی مثال زدنی است. بنابراین با توجه به مزیت هایی چون معافیت های گمرکی و مالیاتی و عدم وجود مقررات دست و پا گیر برای تردد مسافران و میهمانان، ایده بسیار خوبی است که کیش به مرکز تبادلات و مذاکرات اقتصادی تبدیل شود. همچنین ایده تبدیل کیش به بورس انرژی و بانکهای خارجی و تبدیل شدن به کانون مهم بازار پول و سرمایه نیز بسیار موثر است چرا که در کنار مبحث گردشگری حضور نخبگان اقتصادی موجب توسعه و مکمل بعد گردشگری می شود. همانطور که رویداد های نمایشگاهی با وجود اقتصادی بودنشان ، گردشگران خاص خود را دارند.

مدیرمسئولان هفته نامه اقتصاد کارا اظهار داشت: مدیران منطقه آزاد کیش در این دوره به هر دو موضوع گفته شده اهتمام دارند و با حفظ جایگاه گردشگری به مقوله ی اقتصاد نیز می پردازند که موجب رونق هرچه بیشتر جزیره می شود. اگر کیش به مرکز برگزاری رویداد های مهم جهان و پایلوت دستاورد های علمی و آموزشی و همچنین مرکزهم تراز سازی اقتصاد ایران و جهان تبدیل شود و این موضوع در دستور کار مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش قرار بگیرد، اتفاقات بسیار خوبی در هر دو حوزه اقتصادی و گردشگری رخ می دهد و طبق فرهنگ سازی های  صورت گرفته و زمینه ها و زیرساخت های موجود، کیش می تواند به مرکز اجتماع نخبگان اقتصاد و گردشگری تبدیل شود.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو