با حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی؛

نمایش بزرگ عاشورایی "کربلا زیباست" در بندرانزلی برگزار شد

با حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی، بزرگترین و متفاوت ترین نمایش میدانی و عاشورایی با عنوان "کربلا زیباست" در گلزار شهدای بندرانزلی به مدت سه شب با حضور گسترده مردم اجرا شد.

به گزارش فرینا، بنا بر این گزارش، این نمایش عاشورایی که همزمان با ایام سوگواری اربعین حسینی مورد استقبال عاشقان و دلداده گان نهضت حسینی قرار گرفت ،روایتگر نهضت عاشورا پس از شهادت امام حسین (ع) بود که به شیوه روایت تصویری ، کار شده و تصورات ذهنی راوی داستان از واقعه پس از عاشورا در کربلا و شام توسط بیش از ۵۰ بازیگران در ۱۲ پرده به اجرا درآمد.

گفتنی است به منظور اجرای این نمایش میدانی از محتوای ۱۳ کتاب و از کتاب های مقتل لهوف، مقتل الحسین خوارزمی، حماسه عاشورایی و خصایص الحسینیه به عنوان منابع اصلی استفاده شد‌ه است.

لازم به ذکر است که علاوه بر حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی نهادهای همچون شورای اسلامی ،شهرداری و فرمانداری بندرانزلی، اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان و ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بندرانزلی از دیگر ادارات و نهادهایی بودتد که یاریگر برپاپی این نمایش بزرگ عاشورایی بودند.

عوامل اجرایی و بازیگران این نمایش متشکل از یک تیم ۱۰۰ نفره و از جوانان و هنرمندان بومی استان گیلان هستند و سالار ویسانلو، نسیبه ذوالفقاری، قاسم دباغچیان، مسعود معصومی، اشکان نیک روش، آرش میربلوک، امیرمحمد سکوتی و زینب احمدی به عنوان بازیگران اصلی و امیر محبوب یگانه؛ مسئول امور رسانه، سارا وحدی، ناهید اکبر زاده، درنا بامدادی؛ منشی صحنه، هدی ظروفچی؛ طراح گریم، الهه جعفری؛ طراح دکور و قدسیه خاک، فاطمه باقریان؛ طراح لباس، به عنوان عوامل اجرایی هستند که مدیریت این پروژه بزرگ با علیرضا بابایی و محمد مهدی شیاسی نیز کارگردانی آن را بر عهده داشت.

 

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.