آزاد سازی بیش از 9000 متر اراضی دولتی قشم در آبان ماه

مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طی نیمه نخست اول آبان ماه 9040 متر مربع اراضی ملی در دو روستای تولا و لافت جزیره قشم آزاد سازی شد.

به گزارش فرینا، حسین رفیعی ارزش اراضی ملی آزاد شده را پنج میلیارد و 440 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: نیروهای واحد حفاظت از اراضی ملی سازمان منطقه آزاد قشم با حضور مستمر خود در سطح جزیره، عرصه را بر زمینخواران تنگ کرده اند.
رفیعی گفت: همزمان با فعالیت حمید رضا مومنی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از اواخر سال 1393، مبارزه با پدیده زمینخواری و پیشگیری از تصرفات اراضی ملی و دولتی در قشم با جدیت در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه آمار این اقدامات بشدت کاهش یافته است.
به گفته مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، دادستان شهرستان قشم، فرماندار قشم ، فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده یگان دریابانی این شهرستان به همراه بخشداران و دهیاران روستاهای جزیره، نقش ارزنده ای در اقدامات انجام شده در حوزه استحفاظی منطقه آزاد قشم به عهده داشته اند.
رفیعی افزود: طی 39 مرحله گشت زنی نیروهای سازمان منطقه آزاد قشم،از تصرف 16 هزار و 210 متر اراضی ملی در محدوده استحفاظی این سازمان در روستاهای تولا، رمکان، توریان، زینبی و گیاهدان ممانعت بعمل آمد.
به گفته رفیعی، صدور 10 فقره اخطاریه ساخت و ساز غیرمجاز، اجرای دو فقره احکام قضایی، تشکیل 8 فقره پرونده قضایی برای متصرفان و 41 مورد بازدید و کنترل برداشت از معادن جزیره قشم بخش دیگری از اقدامات انجام شده نیروهای یگان حفاظت سازمان منطقه آزاد قشم در نیمه نخست آبان ماه بود.
وی ادامه داد: تشکیل 3 فقره پرونده ساخت و ساز غیرمجاز و ارجاع آن به کمیسیون تخلفات ساختمانی به همراه بازدید و بررسی پرونده های حمایت از مسکن روستایی هم از دیگر اقدامات انجام شده در مدت یاد شده می باشد.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و 67 روستا به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران قرار دارد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو