نخستین موج شکن شناور ایران در قشم ساخته می شود

مدیرکارخانه مجستیک مارین قشم گفت: نخستین موج شکن شناور (کاهنده امواج) ایران با مطالعات دقیق انجام شده در این شرکت و با برند و نام ایران، ساخته می شود.

به گزارش فرینا، نوید امینی فرد با اعلام اینکه نخستین موج شکن کامل شناور با قطعات اصلی برای ایجاد محیطی آرام در دریا نیمه دوم سال 98 در قشم ساخته می شود، افزود: شماری از کشورهای جهان مطالعات مربوط به تولید موج شکن شناور را آغاز کرده و حتی نمونه های بسیار کوچکی از آن را ساخته اند، اما ساخت یک موج شکن شناور با این مشخصات هنوز در هیچ یک از کشورهای جهان به ثبت نرسیده است.

امینی فرد با اشاره به اینکه برای تولید این محصول چندین سال کار تحقیقاتی انجام شده است و چند نقطه پایلوت را هم در ایران شناسایی کرده ایم، گفت: به یاری خدا سال آینده نخستین موج شکن شناور ساخت این شرکت در منطقه آزاد قشم تولید خواهد شد.

وی افزود: شرکت مجستیک مارین قشم سال 89 فعالیت خود را با بهره مندی از برند مجستیک یونان به عنوان شرکت مادر به صورت مونتاژ اسکله های شناور ساخت امارات (شعبه شرکت) در قشم آغاز کرد و در سال 1391 با جذب 60 تن از کارشناسان زبده کارخانه مجستیک یونان، مسیر مونتاژ را به سمت تولید اسکله های شناور تغییر داد.

مدیرکارخانه مجستیک مارین قشم گفت: این شرکت طی سه سال گذشته با ارائه دوره های آموزش نصب اسکله به نیروهای ایرانی و به صفر رساندن حضور متخصصان خارجی، کار نصب اسکله های تولیدی را به نیروهای ایرانی واگذار کرده است.

امینی فرد افزود: شرکت مجستیک مارین قشم برای کنترل کیفیت محصولات  خود و حضور پایدار و مستمر در سطح بین المللی، با استفاده از پژوهشکده پُلیمر کشورمان آزمایش های کنترل کیفیت را به صورت دوره ای انجام می دهد.

به گفته وی، سال گذشته با چند شرکت خارجی برای صادرات اسکله های تولیدی قرادادهایی منعقد و محصولات این شرکت برای نصب به  کشور های منطقه صادر شد و امیدواریم روند صادرات در آینده افزایش یابد.

مدیر کارخانه مجستیک مارین قشم افزود: هم اینک 150 نیرو که اکثریت آنان بومی هستند در این شرکت فعالیت می کنند که در روزهای نخست کار تنها 20 درصد آنان متخصص بودند اما امروز با برگزاری دوره های آموزشی در محل کارخانه، بیشتر نیروهای این شرکت از تخصص های ویژه برخوردار شده اند.

امینی فرد گفتی: با رفع پاره ای از مشکلات در زمینه صادرات اسکله های تولیدی این شرکت، می توانیم میزان اشتغال را به سطح 300 نفر افزایش دهیم.

وی، رعایت استانداردهای بین المللی را مهمترین عامل بقا و موفقیت در حوزه تولید برشمرد و تاکید کرد: برای پیشگام بودن در این صنعت و رقابت با تولید کنندگان خارجی همه تلاش مان را برای به روز بودن و حتی جلوتر بودن از دنیای این صنعت انجام می دهیم.

مدیر شرکت مجستیک مارین قشم گفت: خوشبختانه در زمینه ساخت اسکله های شناور جلوتر از استاندارهای بین المللی هستیم و نام یک شرکت ایرانی را به عنوان برند برتر این محصول روی محصولاتمان درج می کنیم و برگ برنده ما در برابر رقبای خارجی به بالا بودن کیفیت، قیمت مناسب محصولات و رعایت دقیق اصول استاندارد مربوط می شود.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو