به مناسبت دهه مبارک فجر:

افتتاح مخزن هوایی منطقه ویژه اقتصادی مهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از افتتاح مخزن هوایی منطقه ویژه اقتصادی مهران با اعتبار 7 میلیارد ریال در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش فرینا، افشین مظاهری در گفت‌و‌گو و با خبرنگار فارس در ایلام، افزود: این مخزن با ظرفیت 500 متر مکعب برای ذخیره و تامین آب شرب مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی مهران در محوطه‌ای به مساحت 900 متر مربع با لوله‌های ورودی و خروجی از نوع پلی اتیلین سایز 200 میلی متری و با ارتقاع 22 متر از سطح زمین نصب شده است.

4 پروژه در شرکت آب و فاضلاب استان ایلام افتتاح یا کلنگ زنی شد

مظاهری برای افتتاح و کلنگ‌زنی 4 پروژه در بخش آب با اعتباری بالغ بر 141000 میلیون ریال هزینه شده است.
مظاهری گفت: علیرغم همه کمبودها و مشکلات مالی در سال1397، کلنگ‌زنی آب شیرین‌کن شهر ملکشاهی، اصلاح و بازسازی مخزن 10000 متر مکعبی شهر دهلران، بهره برداری از یک حلقه چاه و اجرای خط انتقال آن در شهر دهلران، افتتاح مخزن هوایی فلزی منطقه ویژه اقتصادی شهر مهران در ایام الله دهه فجر انجام گرفته است.
وی بیان داشت: در بخش آب تمام 19 شهر استان تحت پوشش آب شرب سالم و بهداشتی است که برای این منظور با اجرای شبکه توزیع آب به طول 1311 کیلومتر و خطوط انتقال آب به طول 508 کیلومتر، حفر و تجهیز 70 حلقه چاه آب شرب، احداث 21 ایستگاه پمپاژ آب، احداث 57 باب مخزن ذخیره آب و احداث یک تصفیه خانه آب و ساماندهی و بهسازی چشمه‌های آب، احداث آب شیرین‌کن هم اکنون 100 درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش آب شرب سالم و بهداشتی است.

افتتاح مخزن ذخیره آب 10 هزار متر مکعبی شهر دهلران با اعتبار19 میلیارد ریال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام در آیین بهره برداری از این طرح گفت: برای اصلاح و بازسازی این مخزن 19 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به نیاز شهر به مخزن ذخیره آب، نشت‌گیری و بهسازی این مخزن در دستور کار قرار گرفت و شرکت جهت ترمیم آن اقدام به اجرای بیش از 5000 متر مکعب، سنگ چینی، شن ریزی و تخریب قسمت‌های آسیب دیده با هزینه‌ای بالغ بر 19 میلیارد ریال نمود.
وی اضافه کرد: علاوه بر افتتاح این مخزن همزمان یک حلقه چاه با آبدهی 40 لیتر در ثانیه به بهره برداری می‌رسد که برای حفر و تجهیز آن بالغ بر 1310 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی هزینه شده است.

کلنگ زنی تاسیسات آب شیرین کن شهر ملکشاهی با اعتبار 70 میلیارد ریال

مظاهری در رابطه طرح آب شیرین کن ملکشاهی گفت: این طرح از طریق فرآیندی تحت عنوان اسمز معکوس که یکی از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا در زمینه تصفیه آب به شمار می‌رود. شیرین می‌گردد.
وی اظهار داشت: مراسم کلنگ زنی آب شیرین کن شهر ملکشاهی با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال و با ظرفیت 2500 متر مکعب در شبانه روز برگزار گردید که با اجرای این طرح جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار عملیات اجرایی ظرف مدت 6 ماه انجام خواهد شد.
مظاهری گفت: همچنین در راستای تامین آب مورد نیاز زائران، آب فاضلاب استان با اجرای سه خط انتقال آب شامل: احداث خط انتقال بطول 20 کیلومتر از کنار چاه‌های آب جنب امامزاده سید حسن(ع) تا پایانه مرزی، احداث خط انتقال آب شهری از پل زائر تا پایانه مرزی، حفر دو حلقه چاه با خط انتقالی بطول 9 کیلومتر، احداث یک باب مخزن هوایی 500 متر مکعبی، لوله گذاری شبکه آب موکب‌ها از پل زائر تا پایانه مرزی، ساخت دو باب سوله به مساحت 900 متر مربع جهت تولید و نگهداری آب شرب بسته بندی، تامین آب مهران و موکب‌های بین راهی و پایانه مرزی حاشیه اطمینان آب لازم را ایجاد کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در ادامه اجرای 2200 متر شبکه جمع آوری فاضلاب در بلوار جنوبی امام(ره) شهر ایلام و کوچه‌های منشعب از آن با اعتباری بالغ 5 میلیارد و 550میلیون ریال خبر داد.
به گفته مظاهری، هم اکنون 55 درصد جمعیت استان ایلام تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو