ایران در مسیر الحاق به منطقه آزاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا

گفت و گوهای دو جانبه سازمان گمرک و‌ اتاق بازرگانی ایران با مسوولان اتحادیه اقتصادی اوراسیا با هدف آماده سازی مقدمات الحاق کشورمان به این اتحادیه انجام شد.

به گزارش فرینا، باتوجه به تصویب لایحه الحاق ایران به منطقه آزاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا در هیات دولت و‌ تصویب کلیات این لایحه در مجلس شورای اسلامی، مهدی میر اشرفی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و‌ هیات همراه با عضو هیات رئیسه و ‌وزیر گمرک اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مسکو دیدار و گفتگو کردند. 
در این دیدار که به منظور رایزنی برای آماده سازی مقدمات الحاق صورت پذیرفت، قرار شد پیشنهاد گمرک ایران در زمینه مبادله موافقتنامه شناخت متقابل فعالان اقتصادی مجاز (AEO ) و یادداشت تفاهم تبادل الکترونیک اطلاعات از طرف اتحادیه اقتصادی اور آسیا مورد بررسی قرار گیرد.
اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEC) یک مجمع اقتصادی میان گروهی از کشورهای آسیایی و اروپایی است که از اکتبر سال 2000 با عضویت کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان آغاز به کار کرد.
از مزایای الحاق به این موافقتنامه تخفیف‌های تعرفه‌ای برای صادر کنندگان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل کشورهای روسیه، قرقیزستان، قزاقستان و بلاروس ارمنستان است. 
مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر است.

برچسب ها : اوراسیا
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو