جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی از 1.5 میلیون تی.ای.یو فراتر رفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی از تخلیه و بارگیری یک میلیون و 564 هزار تی.ای.یو کانتینر طی ده ماهه سال جاری در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور با ارایه آخرین آمار و ارقام استخراج شده در خصوص کارنامه عملیات کانتینری بندر شهید رجایی طی ده ماهه سال 97، گفت: در این دوره زمانی، در مجموع یک میلیون و 564 هزار و 841 TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران تخلیه و بارگیری شد.
عفیفی پور افزود: از مجموع یک میلیون و 181هزار و 232 هزار TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، 297 هزار و 690 TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است.
وی تصریح کرد: حجمی بالغ بر 206 هزار و 982 TEU کانتینر طی هشت ماهه سال جاری از طریق اصلی ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی از جابجایی 295 هزار و597 TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و 326 هزار و 267 TEU کانتینر وارداتی طی ده ماه گذشته خبر داد.
شایان ذکر است، بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که با 5.8میلیون TEU کانتینر ظرفیت سالانه، تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری درسطح بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو