رییس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد؛

معاملات الگوریتمی؛ ابزار خودكار كسب ثروت

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم اختتامیه نخستین مسابقه معاملات الگوریتمی، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این رویداد که به تقویت مقوله مهم فرهنگ سازی و انتقال اطلاعات در بازار سرمایه کمک کردند، به تشریح ویژگی های این معاملات پرداخت.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، شاپور محمدی با بیان اهمیت معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه افزود: معاملات الگوریتمی از پایه های اصلی روش های معاملاتی در دنیاست و اغلب کشورهای پیشرفته سهم عمده ای از معاملات را به معاملات الگوریتمی اختصاص داده اند و در ایران نیز خوشبختانه این تلاش با جدیت آغاز شده است .
محمدی با اشاره به اینکه معاملات الگوریتمی دانشگاهیان و نخبگان را به بازارهای مالی نزدیک می کند، افزود: در قالب الگوریتم ها می توان سفارش های متعدد خرید و فروش را به آسانی ارسال کرد.
وی همچنین از معاملات الگوریتمی به عنوان ابزار اتوماتیک کسب ثروت در بازار سرمایه یاد کرد و گفت: علاوه بر این ویژگی، این گونه معاملات  نقش شایعات را کمرنگ و همچون سدی در مقابل اغوای قیمتی،  تقلید و شایعات عمل می کنند.
سخنگوی سازمان بورس سپس با یادآوری نقش تامین مالی، افزایش کارآیی ، کشف قیمت و منصفانه بودن معاملات به عنوان وظایف این سازمان افزود: با وجود معاملات الگوریتمی، تعداد دفعات کشف قیمت و در نتیجه کارایی در بازار سرمایه افزایش خواهد یافت.
محمدی در تبیین ویژگی دیگر معاملات الگوریتمی خاطر نشان کرد: به واسطه معاملات الگوریتمی، ارتباط دارایی های پایه و مشتقه بهتر برقرار می شود و در نتیجه از اغوای قیمتی، شکل گیری  اطلاعات نهانی  و دیگر جرم ها جلوگیری می کند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: از آنجا که در معاملات الگوریتمی نقش عوامل انسانی به شدت کمرنگ می شود، لذا به مدد این معاملات  حتی ردیابی مسائل خارج از بازار سرمایه نیز میسر خواهد بود.
محمدی در پایان ابراز امیدواری کرد که این مسابقات در سال های آتی نیز با قوت تمام برگزار شود و حتی با برنامه ریزی  در مقاطع مختلف سال، شاهد برگزاری فینال فینالیست ها باشیم.
گفتنی است؛ اولین مسابقات الگوریتمی بازار سرمایه  در سه بخش رقابت در سهام، رقابت در اوراق بهادار با درآمد ثابت و رقابت در حل مساله این  برگزار شد . در رقابت سهام تیم اول ۳۰ میلیون ، تیم دوم ۲۰ میلیون و تیم سوم ۱۰ میلیون  تومان اعتبار خرید سهام دریافت کردند .
همچنین دراوراق بهادار با درآمد ثابت، تیم اول ۲۰ میلیون ، تیم دوم ۱۵ میلیون و تیم سوم ۱۰ میلیون اعتبار خرید سهام دریافت کردند .  در بخش حل مساله نیز ۷ میلیون،۵ میلیون و ۳ میلیون تومان اعتبار خرید سهام از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار به تیم های اول و دوم و سوم تعلق  گرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو