شکل گیری اکوسیستم تئاتری با برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی ارس

مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران، یکی از نتایج بزرگ برگزاری تئاتر خیابانی ارس را شکل گیری اکوسیستم تئاتری در این منطقه عنوان کرد.

به گزارش فرینا، سید سجاد نوری، گفت: برگزاری منظم جشنواره تئاتر خیابانی ارس این نوید را می دهد که اکوسیستم تئاتری در این منطقه شکل بگیرد.
نوری افزود: تاسیس فرهنگسرا، سالن های تئاتری و سایر زیرساخت های فرهنگی و هنری که هم اکنون در حال احداث و شکل گیری هستند و حضور افراد سرشناس تئاتر کشور در این منطقه باعث شکل گیری این اکوسیستم خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی و هنری منطقه آزاد ارس در راستای سیاست های دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است، گفت: منطقه آزاد ارس به لحاظ اقدامات صورت گرفته در این حوزه می تواند به عنوان الگویی در صنایع فرهنگی و خلاق مطرح شود.
مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران، خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر خیابانی ارس از جنبه های مختلف می تواند به عنوان یک کار شاخص در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی محسوب شود.
نوری گفت: تئاتر یکی از حوزه های صنایع خلاق و فرهنگی است و قابلیت اقتصادی شدن را دارد. در کنار این موضوع توجه به آیین های نوروزی ایران و برگزاری این جشنواره به عنوان یک رویداد فرهنگی نیز تاکیدی بر تاثیر مثبت جشنواره بر رشد صنایع خلاق و فرهنگی در منطقه آزاد ارس است.
وی افزود: این جشنواره مشکلی از بابت مخاطب ندارد و به دلیل اینکه منطقه آزاد ارس در ایام نوروز میزبان گردشگرانی از اقصی نقاط کشور است، تمام اجراها با استقبال بالایی برگزار می شود.
نوری با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ها در ایام نوروز سخت تر از روزهای دیگر سال است، عنوان کرد: اینکه هنرمندان حاضر می شوند در ایام نوروز برای شرکت در یک جشنواره، از نقاط مختلف ایران، در یک منطقه خاص حضور پیدا کنند، نشان دهنده اعتباری است که جشنواره تئاتر خیابانی ارس در طول این مدت در بین فعالان حوزه تئاتر پیدا کرده است.
مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران، جشنواره تئاتر خیابانی ارس را یک جشنواره اصیل عنوان کرد و گفت: این جشنواره از حالت یک جشنواره بومی، به یک جشنواره سراسری تبدیل شده است و یک جشنواره دستوری یا وارداتی نیست.
نوری اظهار کرد: برگزاری سراسری جشنواره و استقبال از آن در دوره ششم، نشان می دهد که این جشنواره اصیل، مسیر درستی را انتخاب کرده است و در صورت حرکت در این شیب درست، می توانیم شاهد شکل گیری یک جشنواره بین المللی جدید در کشور باشیم.
ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس که در سال اول فعالیت سراسری خود توانست 161 اثر نمایشی را از 20 استان و 5 منطقه آزاد کشور به خود جلب نماید همزمان با روز جهانی تئاتر، هفتم فروردین ماه 1398 (27 مارس2019) در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.