نخستین فرودگاه بخش خصوصی جنوب کشور در قشم افتتاح شد

فرودگاه آسمان به عنوان نخستین باند پروازی بخش خصوصی جنوب کشور با هدف توسعه فضای گردش های هوایی و سفرهای لاکچری با سرمایه گذاری بخش خصوصی همزمان با میلاد با سعادت امیرمومنان حضرت علی (ع) و در آستانه نوروز 98 در جزیره عجایب هفت گانه خلیج فارس "قشم" افتتاح شد.

به گزارش فرینا، خلبان حسن ایلخانی کتبی سرمایه گذار این پروژه فرودگاهی در حاشیه بهره برداری از این مجموعه پروازی اعلام کرد: با توجه به ثبت این فرودگاه در لیست شرکت هواپیمایی ایران، نام قشم در زمره مناطق دارای باند پروازی بخش خصوصی کشور قرار گرفته و موقعیت مهم پروازی منطقه آزاد قشم هم برای تمام نقاط جهان شناخته شده خواهد بود.
وی ادامه داد: این فرودگاه با مجوز رسمی دارای600 متر باند پروازی و امکاناتی همچون 150 هکتار زمین در جذابترین صحرای خاورمیانه برای مسابقات سافاری، پرواز های VIP با تنها هواپیمای MC موجود در کشور، گلایدرهای موتوردار، کایت و جابرو کوپتر و شش سوئیت، کافی شاپ، رستوران و کمپ های شبانه اختصاصی است.
به گفته خلبان ایلخانی کتبی، علاوه بر پروازهای گردشگری در سطح جزیره و خارج از جزیره، تفریحاتی همانند غواصی، جنت اسکی، پاراسل و چند ورزش دیگر حوزه دریای هم از دیگر ظرفیت های ایجاد شده در این مجموعه تفریحی می باشد.
وی اظهار کرد: هواپیماهای فوق سبک دو نفره این مجموعه شامل یک خلبان و یک سرنشین با توان پروازی طولانی به مدت 7 تا 8 ساعت می توانند از این باند به نقاط مختلف کشور پرواز کنند.
وی از مباحث آموزش علاقمندان به رشته خلبانی به ویژه بومیان جزیره قشم به عنوان یکی دیگر از برنامه های مدرسه هواپیمایی فرودگاه آسمان نام برد و اظهارامیدواری کرد که قابلیت های استفاده از هواپیماهای شخصی در کشور توسعه پیدا کند تا افراد بتوانند با هواپیماهای خود مسیرهای طولانی را در کمترین زمان ممکن طی کنند.
بنا به این گزارش، پیست پروازی فرودگاه آسمان در آخرین روز از سال 1397 و همزمان با میلاد فرخنده امام علی (ع) و در آستانه نوروز 98 با حضور حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، عبدالجواد کمالی عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و چند تن از معاونان و مدیران این سازمان در انتهای شهرک سیستان شهر قشم افتتاح و به بهره برداری رسید.

برچسب ها : قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو