200 اثر تاریخی جزیره میراث جذاب قشم برای گردشگران نوروزی

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به 200 اثر تاریخی موجود در این منطقه از ساماندهی اماکن تاریخی جزیره برای استقبال از گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش فرینا، طاهره شهرکی با اشاره به وجود 200 اثر تاریخی در جزیره که یک چهارم آنها در فهرست آثار ملی قرار گرفته اند، بیان داشت: قشم به عنوان مهم ترین جزیره در حوزه گردشگری تاریخی منطقه خلیج فارس، از جاذبه های میراثی فراوانی برخوردار است.
شهرکی از اجرای طرح ساماندهی محوطه های میراث فرهنگی جزیره خبر داد و افزود:  ساخت تابلوهای اطلاع رسانی، تعمیر فنس ها و پاکسازی از جمله اقدامات اولیه در این راستا می باشد.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، گردشگری میراث را یکی از نقاط قوت در حوزه گردشگری جزیره دانست و گفت: گردشگران با بازدید از اماکن تاریخی، موزه ژئوپارک و موزه باز لنج سازی روستای گوران می توانند با تاریخ و فرهنگ خلیج فارس آشنا شده و ارتباط برقرار کنند.
به گفته شهرکی، قلعه تاریخی قشم با سبک معماری خاص و غار خربس با چشم انداز منحصر بفرد در ساحل جنوبی جزیره و در مجاورت ژئوسایت دره ستارگان، دو محوطه تاریخی شاخص محسوب می شوند که در تعطیلات نوروز سال گذشته، پذیرای 40 هزار گردشگر بودند.
وی ادامه داد: آئین های موسیقی سنتی، صنایع دستی و غذاهای محلی نیز بخش بزرگی از جاذبه های جزیره را تشکیل می دهند که آنها را در قالب میراث ناملموس می شناسیم.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به معرفی پدیده های زمین شناسی قشم پرداخت و عنوان کرد: در کنار جاذبه های تاریخی، ژئوپارک جهانی قشم و طبیعت بکر جزیره هم ظرفیتی ارزنده برای بازدید گردشگران نوروزی محسوب می شوند.
شایان ذکر است، جزیره قشم به‌عنوان بزرگترین جزیره خلیج‌فارس در تنگه هرمز قرار دارد.
مراکز تجاری و دیدنی‌های طبیعی نظیر جنگل‌های حرا، غارهای خوربس، تنگه چاهکوه، دلفین‌های آبی، دره ستاره‌ها، جزایر ناز و غار نمکدان از جمله جاذبه های توریستی جزیره قشم است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.