خدمت رسانی 45 شناور لندینگ کرافت با ظرفیت حمل یک هزار و 820 دستگاه خودرو به گردشگران نوروزی

رییس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از افزایش تعداد شناورهای فعال بنادر قشم در طرح آماده سازی نوروز 98 خبر داد.

به گزارش فرینا، علی اشتری اظهار کرد: به منظور پاسخگویی مناسب به حجم بالای استقبال گردشگران نوروزی، در بندر پهل-لافت، 10 شناور لندینگ کرافت به ظرفیت قبل افزوده شد و هم اکنون در این بندر 45 فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت حمل یک هزار و 820 دستگاه خودرو به خدمت رسانی مشغول هستند.
اشتری با اشاره به افزایش شناورهای مسافربری بندر شهید ذاکری افزود: این بندر در ایام نوروز98 با ۴۰ فروند شناور استاندارد و ظرفیت چهار هزار و 85 صندلی، خدمات ترابری ایمن مسافران را بر عهده دارد و در روزهای آتی یک فروند شناور دیگر با ظرفیت ۲۷۱ صندلی به این ناوگان افزوده خواهد شد.
به گفته رییس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، از اقدامات انجام شده در طرح آماده سازی نوروز 98، بازدید از 530 قایق گردشگری در اسکله های گردشگری و آغاز به کار دو فروند شناور تفریحی در شهر قشم بود.
وی از آماده سازی و عملیاتی کردن بندر بهمن جهت انجام فعالیت مسافربری خبر داد و عنوان کرد: به منظور خدمات بهتر ساعات کاری بندر شهید ذاکری نیز  از ۲۲ به ۲۴ افزایش یافته و کشیک این بندر در تعطیلات عید، شبانه روزی می باشد.
رییس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم همچنین به افزایش تعداد گیت های فعال در بندر پهل اشاره کرد و گفت:  گیت های بندر پهل از تعداد چهار گیت فعال به 20 گیت فعال افزایش یافته است تا گردشگران نوروزی که با خودرو به جزیره وارد می شوند، کمترین زمان انتظار در صف ورود را داشته باشند.
اشتری ادامه داد: در همین راستا، نیروهای پر تلاش بنادر و دریانوردی، شرکت توسعه بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم، گمرک ایران و تعاونی شناورداران در بنادر لافت و پهل به صورت 24 ساعته در حال فعالیت هستند.
شایان ذکر است، کمیته خدمات حمل و نقل یکی از کمیته های 9گانه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم است که به منظور افزایش ایمنی و تسهیل تردد و حمل و نقل مسافران و گردشگران در مسيرهاي دريايي – هوايي هر ساله به خدمت رسانی می پردازد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.