ورود 407 هزار و 803 گردشگر به قشم از ۲۵ اسفند 97 تا پنجمین روز از فروردین ماه 98

رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از افزایش آمار ورود گردشگران نوروزی به جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عباسی با اعلام این خبر عنوان کرد: در پنجمین روز از فروردین ماه 1398 تعداد 13 هزار و 704 دستگاه خودرو از طریق اسکله پهل وارد بندر لافت جزیره قشم شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد نشان می دهد.
عباسی ادامه داد: ورود 65 هزار و 691 گردشگر از طریق اسکله های مسافری جزیره در این تاریخ ، بیانگر رشد 22 درصدی استقبال مردمی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته می باشد.
به گفته رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، یک هزار و 346 گردشگر نیز از طریق فرودگاه بین المللی قشم به جزیره وارد شدند.
عباسی با اعلام اینکه در پنجمین روز فروردین ماه 1398 تعداد 67 هزار و 37 گردشگر از مسیرهای زمینی، دریایی و هوایی وارد جزیره قشم شده اند، افزود: ورود این تعداد گردشگر از مبادی ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش نشان می دهد.
رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، همچنین از تعداد شب های اقامت در جزیره، از اسفند 97 تا پنجم فروردین 98 خبر داد و افزود: طی این مدت تعداد یک میلیون و  دو هزار و 428 گردشگر، در قشم اقامت داشته اند.
رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از رقم کل خودروها و گردشگران ورودی به جزیره قشم در 10 روز نخست تعطیلات نوروزی خبر داد و عنوان کرد:  تعداد کل خودروهای ورودی در این مدت به  78 هزار و 729 دستگاه خودرو می رسد و تعداد کل گردشگران ورودی 407 هزار و 803 تَن رسیده است.
عباسی به فراوانی گردشگران ورودی از ۲۵ اسفند ماه 97 تا پنجم فروردین ماه 98 براساس استان اشاره کرد و گفت:  استان خراسان رضوی با 15 درصد آمار ورود در راس و استان های تهران با 12 درصد، اصفهان 11 درصد، فارس 10 درصد و کرمان 4 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. از سایر استان ها نیز 48 درصد آمار ورود به ثبت رسیده است.   
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر وسعت در جنوب کشور، تنها جزیره ای است که با دارا بودن 64 کاشانه مهمان در روستاهایش، می تواند امکان ثبت بهترین خاطره نوروزی با خلق تجارب گوناگون در موسیقی بومی، صنایع دستی، غذاهای محلی و اخلاق خوب مردمی مهمان نواز را برای شما فراهم آورد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.