تحریم های آمریکا علیه ایران به مردم عادی هند آسیب می زند

سفیر هند در واشنگتن اعلام کرد: تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران باعث افزایش بهای نفت و بالا رفتن تورم در هند می شود و به مردم عادی کشورمان آسیب می زند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، «هارش واردهان شرینگلا» در سخنانی در اندیشکده «کارنگی» اظهار داشت : تلاش های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای تحریم نفتی ایران تاثیر مستقیم بر هند خواهد داشت. هند بعد از چین بزرگ ترین خریدار نفت ایران است.
شرینگلا گفت: ما نگران آن هستیم که این تاثیر منجر به تورم و افزایش بهای نفت در هند شود. 
به گفته او، این مساله مردم عادی در هند را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی تاکید کرد که بسیاری از پالایشگاه های هند برای فرآوری نفت ایران تنظیم شده اند و «امکان آن وجود ندارد که آنها را برای پالایشگاه نوع دیگری از نفت خام تغییر داد».
شرینگلا افزود : قطع خرید نفت از ایران که هند روابط تجاری و فرهنگی کهنی با آن دارد ابهاماتی را در خصوص توافق های طولانی مدت درخصوص قیمت گذاری و کیفیت نفت در این تجارت ایجاد می کند.
«دارمندرا پرادهان» وزیر نفت و گاز طبیعی هند هفته گذشته اعلام کرد که این کشور برای جبران کاهش خرید نفت ایران، از سایر تولیدکنندگان، نفت خریداری می کند. اما منتقدان دولت دونالد ترامپ در داخل آمریکا می گویند در طولانی مدت حتی متحدان ایالات متحده نیز از پایبندی به تحریم های این کشور خسته می شوند.
شرینگلا گفت : استفاده افراطی از هند می تواند در مقطع خاصی نتیجه معکوس داشته باشد، به ویژه زمانی که چنین تحریم هایی توسط یک کشور به تنهایی مدیریت شده و «دوست و دشمن را مثل هم تحت تاثیر قرار دهد».
دونالد ترامپ سال گذشته بعد از خروج از برجام تحریم ها علیه ایران را برگرداند که این اقدامات وی با مخالفت های گسترده جهانی مواجه شد. دولت وی در ماه نوامبر هشت کشور خریدار نفت ایران را از این تحریم ها معاف کرد اما اعلام کرد که از بعد از اول ماه می (11 اردیبهشت) این معافیت ها را تمدید نمی کند.

برچسب ها : هند تحریم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.