با نوسازی سالن انتظار فرودگاه کنارک انجام شد؛

تأکید بر تکریم جایگاه مسافرین چابهار

سالن پروازهای خروجی، ورودی و ترانزیت فرودگاه کنارک به‌منظور تکریم شأن مسافرین چابهار موردبازسازی و مرمت قرارگرفته و تا 2 ماه آینده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش فرینا، سالن‌های پروازهای ورودی، خروجی و ترانزیت فرودگاه کنارک پس از دو دهه فعالیت به دلیل افزایش فرسودگی مورد مرمت و بهسازی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت منطقه آزاد چابهار قرار گرفت که ضمن تکریم از جایگاه مسافرین به هنگام استقبال و بدرقه آنان، فضای مناسب و استاندارد را در این فرودگاه ایجاد کند.

در این خصوص مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت منطقه آزاد چابهار گفت: فرودگاه چابهار یک فرودگاه نظامی است و زمانی که منطقه آزاد چابهار تشکیل شد استفاده بازرگانی نیز به این فرودگاه اضافه گردید.

فرزین حقدل افزود: منطقه آزاد چابهار نیز برای انجام امور اداری و استقبال از مسافرین، مکانی و ساختمانی به‌اندازه 3 هزار مترمربع را احداث کرد و 5 سال بعد آن ساختمان به فرودگاه واگذار شد.

حقدل اعلام کرد: از زمان احداث تا به امروز هیچ‌گونه مرمت و نوسازی در این ساختمان انجام‌نشده و امروزه پس از واگذاری مجدد به سازمان منطقه آزاد چابهار، طرح مرمت و بازسازی آن مطرح شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت منطقه آزاد چابهار با تأکید بر الزام نوسازی، بازسازی و مرمت سالن مسافرین گفت: امروز حجم پروازها زیاد شده و افزایش فرسودگی را نیز شاهد هستیم و در شأن منطقه و مسافران نیز چنین سالنی نیست که در این حجم کوچک و میزان فرسودگی از مسافرین چابهار استقبال شود.

حقدل با اشاره به مطرح‌شدن موضوع بازسازی افزود: البته این مسئله از قبل دیده‌شده و موضوعات و طرح آن نیز مطرح گردیده بود. این شرکت یکسال گذشته موضوع را به منطقه آزاد پیشنهاد داد که حاضر هستیم این سالن را بازسازی و مرمت کنیم و مکان بهتری برای مسافرین ایجاد کنیم و همچنین رفت‌وآمد ترین فرودگاه جنوب استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.

وی با مدنظر قرار دادن تمهیدات جانبی به لحاظ کادر اداری و عبور و مرور مسافرین گفت: این سالن تحویل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه چابهار شد تا سالن را بازسازی کند و هم‌زمان عوامل به ترمینال نظامی مجاور منتقل شدند. این بهسازی و نوسازی بازه زمانی 2 ماهه دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت منطقه آزاد چابهار با تأکید بر تأخیر بازسازی این سالن ادامه داد: از سال گذشته تا به اکنون این اتفاق به مرحله اجرایی نرسید و اکنون باگذشت یکسال از آن تاریخ سالن تحویل شرکت داده شد و بازسازی به‌صورت اجرایی عملیات تخریب انجام و بازسازی رسماً شروع گردید.

حقدل اعلام کرد: این سالن طبق استانداردهای سازمان هوایی کشوری بهینه می‌شود و برایش سالن پرواز خروجی ترانزیت و پرواز داخل در نظر گرفته‌شده است. و مسافرین برای ایام مرداد که فصل خوب گردشگری چابهار به شمار می‌رود با یک فضایی متفاوت و بهینه‌سازی شده روبه‌رو می‌شوند.

وی با مدنظر قرار دادن تکریم ارباب‌رجوع و مسافرین ادامه داد: با مرمت و نوسازی، محیطی مناسب نیز برای کارکنان فرودگاه به وجود خواهد آمد و تا زمانی که فرودگاه جدید چابهار افتتاح شود ما طی این مدت از مسافرین پذیرایی و استقبال خوبی هم خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت منطقه آزاد چابهار با اشاره به مواد و مصالح به‌کاربرده شده برای نوسازی گفت: تمامی مصالح و ابزار همچون دوربین‌های مداربسته سرامیک و... از بهترین نوع و مواد از کارخانه‌های تولیدی با کمترین هزینه و قیمت تهیه و به جهت حذف هزینه واسطه، خریداری‌شده است.

براساس این گزارش، فرودگاه کنارک بعد از بازسازی و مرمت هفتگی 3 پرواز مشهد، 3 پرواز عمان، 1 پرواز عمارات، 2 پرواز بندرعباس، 2 پرواز شیراز و 5 پرواز تهران را با متوسط هر پرواز 120 مسافر را در خود خواهد داشت که می‌تواند 4 پرواز را هم‌زمان پشتیبانی کند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو