چابهار و گوادر 2 بال توسعه سواحل مکران هستند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار وگوادردر همجوار یکدیگر 2 بال توسعه سواحل مکران هستند و می توانند با هم افزایی توسعه منطقه را رقم زنند.

به گزارش فرینا، احمدعلی موهبتی پس از بازدید از مرز ریمدان و پروژه‌های مختلف چابهار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چابهار نقش مهمی در توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای منطقه و به ویژه پاکستان و افغانستان دارد.

موهبتی گفت: ارتباط چابهار با بندرگوادر موجب پیوند اقتصادی می‌شود و می‌توان با ایجاد خط ریلی، هوایی و جاده‌ای با مناطق گوادر و کراچی توسعه روابط را رقم زد.

وی خواستار توجه بیشتر به زیرساخت‌های مختلف چابهار برای ترانزیت، وحمل و نقل شد و خاطرنشان کرد: چابهار آینده درخشانی در تجارت و اقتصاد منطقه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مرز رسمی ریمدان یکی از مناطق پیوند دهنده چابهار با گوادر است و علاوه بر آن راه اندازی خط کشترانی با کراچی و راه اندازی خط هوایی چابهار با کراچی می‌تواند ارتباط ۲۱ کشور ایران و پاکستان بیشتر کند.

موهبتی مرز ریمدان از نظر ما باید بهترین و مجهزترین مرز ایران باشد تا بتواند نقش و تأثیرگذاری حداکثری را داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان معطوف شدن نگاه‌های ملی و بین المللی به چابهار را نوید دهنده آینده روشنی برای تأمین زیرساخت‌ها این منطقه محروم عنوان کرد و افزود: چابهار با داشتن بندرهشت و نیم میلیون تنی، منطقه آزاد و ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری و فرصت‌های تجاری و ترانزیتی پس از تکمیل زیرساخت‌ها نقش مهمی در محرومیت زدایی سیستان وبلوچستان و توسعه ایران اسلامی دارد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو