ظریف در بازدید از شهرک پتروشیمی مکران:

چین مصمم به ساخت پارک پتروشیمی در چابهار است

وزیر امور خارجه در توقف کوتاه در چابهار ضمن بازدید از روند پیشرفت فیزیکی سومین قطب پتروشیمی کشور گفت: در سفر اخیرم به چین، وزیر امور خارجه این کشور گفت چین به طور جدی مصمم به ساخت پارک پتروشیمی در چابهار است.

به گزارش فرینا به نقل از تابناک، محمدجواد ظریف در مسیر سفر به پاکستان در توقفی کوتاه در چابهار با حضور در سومین قطب پتروشیمی کشور در شهرک پتروشیمی مکران ضمن اطلاع از آخرین مراحل پیشرفت فیزیکی بزرگترین طرح صنعتی جنوب شرق کشور گفت اهمیت این طرح و سایر طرح‌های مستقر در چابهار علاوه بر توسعه ثبات و امنیت در جنوب شرق کشور، کمک به ارتقای امنیت در کشورهای پاکستان و افغانستان نیز می‌باشد.

ظریف با تاکید بر استفاده از راهکارهای موثر در تامین مالی پروژه‌های پتروشیمی مستقر در شهرک پتروشیمی مکران و رفع موانع تسریع در ساخت سومین قطب پتروشیمی کشور گفت: تمام تلاش وزارت امور خارجه این است که از فرصت‌هایی که در چابهار است به کمک شرکایمان در مجامع بین‌المللی استفاده شود.

وزیر امور خارجه که در بدو ورود به چابهار از شهرک پتروشیمی مکران بازدید نمود افزود: بسیار خوشحالم این فرصت بدست آمد تا ضمن بازدید از چابهار، با پتانسیل‌های آن از نزدیک آشناتر شوم تا بتوانیم در مذاکرات و مجامع بین‌المللی به نحو بهتری برای توسعه و آبادانی آن تلاش نمائیم.

بر پایه این گزارش، محمدجواد ظریف در بدو ورود به فرودگاه کنارک مورد استقبال احمدعلی موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان و وتنی چند از مقامات محلی قرار گرفت و ضمن بازدید از شهرک پتروشیمی مکران، از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری نیز بازدید نمود.

طرح ساخت پارک پتروشیمی چین در ایران از مصوبات سفر رئیس‌جمهور چین به ایران در دوم و سوم بهمن سال 1394 است که طی آن قرار شد چین در راستای طرح "یک کمربند-یک راه" نسبت به ساخت و راه‌اندازی مگاپروژه پارک پتروشیمی در ایران اقدام نماید.

در پی این توافق، تیم‌های کارشناسی چین در سطوح مختلف برای انتخاب مکان ساخت این پارک به ایران مکررا سفر کردند و ضمن بررسی سه منطقه پر پتانسیل "چابهار، جاسک و پارسیان" نهایتا اردیبهشت سال گذشته چابهار را به عنوان مناسب‌ترین مکان برای ساخت این طرح صنعتی اعلام نمودند که سند سه جانبه بین فدراسیون صنایع شیمی و پتروشیمی چین، منطقه آزاد چابهار و شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران (متولی ساخت و راه‌اندازی سومین قطب پتروشیمی کشور در منطقه آزاد چابهار) به امضا رسید.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو