رایزنی مقام اقتصادی روسیه در انزلی

رییس منطقه ویژه اقتصادی آستراخان روسیه امروز از زیرساخت های بندری و تجاری منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ سرگئی میلوشکین رییس منطقه ویژه اقتصادی آستراخان روسیه امروز از زیر ساخت های بندری و طرح های زیرساختی منطقه آزاد انزلی بازدید و در نشستی مشترک با رضا مسرور مدیرعامل این منطقه در خصوص افزایش ترانزیت کالا در مسیر کریدور شمال ـ جنوب موسوم به نوستراک تبادل نظر کرد.
توسعه روابط تجار 2 کشور، انجام پروژه های زیر ساختی مشترک و رونق ترانزیت کالا از مسیر آستراخان ـ بندر کاسپین ـ چابهار و هند از مهم ترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، روسیه را یک شریک تجاری راهبردی برای ایران دانست و گفت: منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین برای افزایش مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خزر به ویژه روسیه طراحی شده است.
رضا مسرور افزود: با توجه به پیوستن ایران به اتحادیه گمرکی اوراسیا پیش بینی می شود مراودات تجاری 2 طرف رونق بیشتری یابد.
مسرور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین منطقه آزاد آستراخان روسیه ، منطقه آزاد انزلی و منطقه آزاد چابهار برای گسترش فعالیت های تجاری از طریق کریدور شمال ـ جنوب خاطرنشان کرد: کشور هندوستان نیز به عنوان عضو چهارم به این تفاهم نامه پیوسته است.
او اعلام کرد: نخستین محموله تجاری بزودی از سن پترزبورگ به منطقه آزاد انزلی صادر و از بندر کاسپین این منطقه به کشور هندوستان ترانزیت می شود .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی توسعه فعالیت های تجاری از طریق کریدور شمال - جنوب را برای کشور منشا اثر دانست و افزود: مراودات تجاری در این مسیر موجب کاهش هزینه و مدت زمان انتقال کالا و رونق اقتصادی در سه کشور روسیه ، ایران و هندوستان خواهد شد.
مدیرعامل منطقه آزاد اقتصادی آستراخان روسیه هم، بندر کاسپین را یک ظرفیت مناسب برای انجام فعالیت های تجاری دانست و بیان کرد: پس از 2 سال دوباره از بندر کاسپین بازدید کردم.
سرگئی میلوشکین افزود: بندر کاسپین را بندری مدرن با شرایط ویژه دیدم که از تکنولوژی های روز برخوردار بوده و پاسخگوی تمامی نیاز های تجار و بازرگانان است.
میلوشکین در ادامه بندر کاسپین را به عنوان الگویی مناسب برای بنادر در دست ساخت آستراخان روسیه دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور ایران بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی و بندر چابهار همچون ستاره در حوزه تجارت می درخشند.
مدیرعامل منطقه آزاد اقتصادی آستراخان روسیه افزود : در نظر داریم با توسعه زیر ساخت های بندری در آستراخان به عنوان نزدیک ترین بندر کشور روسیه به بندر کاسپین ستاره سوم حوزه تجارت باشیم.
سرگئی میلوشکین با تشریح اهمیت رونق کریدور شمال ـ جنوب افزود: ترانزیت کالا های کشور روسیه از طریق بندر کاسپین به کشورهندوستان از مهم ترین برنامه های ما است و تلاش می کنیم تا مسیر کریدور شما - جنوب به عنوان کوتاه ترین و کم هزینه ترین مسیر به تجار معرفی و هرچه سریع تر شاهد انتقال کالا از این مسیر باشیم.
تیر ماه امسال مدیران عامل منطقه آزاد اقتصادی آستراخان روسیه، منطقه آزاد انزلی و چابهار در سفر به کشور هندوستان با مدیران حوزه تجارت و حمل و نقل این کشور مذاکره کردند.
در ادامه این نشست پروتکل چهار جانبه، امروز با هدف رونق فعالیت تجاری از طریق کریدور شمال ـ جنوب ، رضا مسرور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و سرگئی میلوشکین مدیرعامل منطقه آزاد اقتصادی آستراخان روسیه امروز پروتکل امضا کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو