هشتمین جشنواره پروژه های علمی دانش آموزی جابربن حیان در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

در هشتمین دوره از جشنواره جابر بن حیان به میزبانی منطقه آزاد انزلی ۳۰۰ دانش آموز منتخب کشور حضور داشتند که ۱۹۹ اثر در قالب های طبقه بندی، نمایش علمی (مدل، تحقیق، نمایش) آزمایش و طراحی و ساخت به نمایش درآمد.

به گزارش فرینا، هشتمین جشنواره پروژه های علمی دانش آموزی جابربن حیان با حضور سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان و مدیران استانی در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

رمز توسعه در آموزش و پرورش توجه به آموزش های دوره ابتدایی است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رمز توسعه در آموزش و پرورش برای داشتن جامعه ای فعال و پویا، توجه به آموزش های دوره ابتدایی است و باید از آزمون گرایی و نمره گرایی در این دوره تحصیلی و کلاس های تقویتی مکمل خودداری کنیم اظهار داشت: یکی از راهکارهای درنظر گرفته شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش؛ نوآوری، تحقیق، خلاقیت و فعالیت های مهارتی و عملی برای تمام دانش آموزان در مراحل گوناگون است، در نتیجه توجه به موضوعات مهارتی، هنری و انگیزش های مبتنی بر مهارت بین دانش آموزان و تقویت آنها الزامی است.
 
سید جواد حسینی با قدردانی از اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی در توسعه و تجهیز فضای آموزشی در محدوده این منطقه، برنامه های حمایتی این سازمان در زمینه احداث و بازسازی مدارس منطقه حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: رسالت ما ساختن و فرصت آفرینی موقعیت های متعدد یادگیری است و این موضوع یکی از اساسی ترین جوهرهای سند تحول بنیادین و یکی از اصلی ترین شاخص های این سند است که مسئولان و اولیاء را بر آن می دارد برای دانش آموزان در موقعیت مدرسه و فرا مدرسه، موقعیت های جدید یادگیری خلق کنند.

آموزش و پرورش محور توسعه است

سرپرست استانداری گیلان در مراسم هشتمین جشنواره پروژه های علمی دانش آموزی جابربن حیان با بیان اینکه آموزش و پرورش محور توسعه است تصریح کرد: آموزش و پرورش بنیادی ترین رکن توسعه کشور و مهمترین مولفه تحقق آن نیز توجه به منابع غنی انسانی است.
ارسلان زارع با قدردانی از همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی در میزبانی چنین جشنواره ای و برنامه های حمایتی این سازمان از آموزش و پروش در محدوده خود، برگزاری جشنواره پروژه های علمی دانش آموزی جابربن حیان را یکی از برنامه های خوب مجموعه وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه کشور عنوان کرد و افزود: ارتقاء شاخص های حاصل شده آموزش و پرورش و تربیتی طی چند سال اخیر نتیجه توجه ویژه دولت تدبیر و امید بوده و یکی از مصداق های بارز آن، توجه بیشتر دولت به یکی از اساسی ترین نکات آموزشی و پرورشی و اهتمام به تحقیق و پژوهش و برگزاری جشنواره هایی از این دست است.
 گفتنی است؛ در ادامه این مراسم نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گزارشی از فرایند برگزاری جشنواره ارائه داد و در پایان جوایز دانش آموزان برتر این جشنواره از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مدیرعامل سازمان اهداء شد. 
در هشتمین دوره جشنواره جابر بن حیان که به میزبانی منطقه ازاد انزلی برگزار شد، در مراحل منطقه ای، استانی و کشوری آن بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز در پایه های ابتدایی چهارم، پنجم و ششم در آن شرکت کردند و در نهایت و در مرحله کشوری آن ۳۰۰ دانش آموز منتخب کشور حضور داشتند که ۱۹۹ اثر در قالب های طبقه بندی، نمایش علمی(مدل، تحقیق، نمایش) آزمایش و طراحی و ساخت به نمایش درآمد.
بروز ایده های خلاق بر اساس تاکیدات سند تحول بنیادین، تحقق اهداف علمی، تقویت مهارت های زندگی و اهداف نگرشی از اهداف برگزاری جشنواره جابربن حیان است که ضمن مشارکت خانواده ‌ها و همسویی آنان با معلم و مدرسه، موجب ایجاد تعامل سازنده بین دانش آموزان می شود و آنان در تمامی مراحل طراحی و ساخت پروژه ها از راهنمایی معلم خود بهره می برند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو