همزمان با روز عصای سفید انجام شد؛

دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با روشن دلان جزیره

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همزمان با روز عصای سفید با برخی از روشندلان جزیره و مدیر موسسه گل های بهشت هلر دیدار و درباره مشکلات آنان گفت وگو کرد.

به گزارش فرینا، در این دیدار فهد شمالی نخستین روشن دل جزیره که موفق به ورود به دانشگاه شده است به اتفاق اسنا سرودی دانش آموز روشن دل جزیره به عنوان نمایندگان جامعه نابینایان در گفت وگویی دوستانه با حمیدرضا مومنی مشکلات و چالش های پیش روی این قشر را بیان کردند.
براساس این گزارش، نمایندگان جامعه نابینایان قشم از کمبود وسایل توانبخشی، بازماندن از تحصیل به دلیل کمبود و گران بودن وسایل کمک آموزشی مخصوص نابینایان و نبود معلم متخصص معلولان در جزیره و فراهم نبودن زیرساخت های حضور نابینایان در جامعه به عنوان بزرگترین چالش های پیش روی این قشر نام بردند.
مدیر موسسه آموزشی گل های بهشت هم به ارائه گزارش عملکرد و دستاوردهای این موسسه در طول سه سال و نیم فعالیت در جزیره قشم پرداخت.
فاطمه رحیمی هلری، آمار تحقیقات میدانی در خصوص تعداد و نیازسنجی معلولین جزیره قشم، مشکلات آنان و راهکارهای مرتفع ساختن بخشی از این مشکلات را به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ارائه داد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در با بیان لزوم افزایش فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی معلولان، فراهم ساختن شرایطی که آنان بتوانند استعدادهای خود را پرورش دهند را از جمله وظایف مهم دستگاه های اجرایی و حاکمیتی دانست.
حمید رضا مومنی همچنین دستورات لازم برای رفع برخی از مشکلات و نیازهای این قشر در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی را به مجموعه های تحت امر سازمان منطقه آزاد صادر کرد.
گفتنی است؛ در شهرستان قشم 200 فرد روشندل زندگی می کنند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو