مجلس لایحه ایجاد هشت منطقه تجاری را اصلاح کرد

مجلس شورای اسلامی ایرادات لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی، اصلاح محدوده دو منطقه آزاد تجاری صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی را رفع کردند.
نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز ـ دوشنبه ـ مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری- صنعتی را اصلاح کردند.
بر مبنای این اصلاحیه؛ لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی، اصلاح محدوده دو منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی
علاوه بر این، بند یک ماده واحده این لایحه نیز اصلاح شد که بر این اساس در استان های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه، مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصرشیرین) منطقه آزاد تجاری صنعتی مطابق نقشه های پیوست مصوب هیئت دولت ایجاد می شود.
بند دو ماده واحده نیز به شرح زیر اصلاح شد که بر اساس این ماده،  اراضی نیمه شمالی جزیره هرمز به وسعت ۲۱ کیلومتر مربع به هم پیوسته و راه اتصال دریای آن به جزیره قشم را مطابق نقشه پیوست، پس از تایید ستاد فرماندهی کل قوا به محدوده منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قشم ملحق و محدوده منطقه آزاد ماکو را مطابق نقشه های پیوست مصوب هیئت دولت اصلاح کند.
جز (پ) بند ۴ به شرح زیر به ماده واحده الحاق شد:
- تامین کلیه هزینه های احداث و نگهداری منطقه توسط سازمان اداره کننده (سرمایه گذار بخش خصوصی)
علاوه بر این، یک تبصره به عنوان تبصره سه به شرح زیر به ماده واحده الحاق شد:
بر اساس این تبصره، هزینه مربوط به استقرار و ارائه خدمات گمرکی در مناطق ویژه موضوع بند ۴ ماده واحده به نرخی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، توسط دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی از محل درآمدهای مناطق ویژه اقتصادی اخذ و به ردیف درآمدی که در قوانین بودجه سالانه تعیین می شود واریز و در حدود اعتبارات به اعتبارات گمرک جمهوری اسلامی اضافه می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو