قشم، قطب شناورسازی استان هرمزگان

تعمیر لندینگ کرافت به عنوان نوعی شناور دریایی که وظیفه اصلی آنها جابجایی و پیاده کردن نیروهای پیاده نظام و خودروها در سواحل است در استان هرمزگان تنها توسط سه واحد تولیدی انجام می شود.

به گزارش فرینا، ساخت انواع لندینگ کرافت ها در همه جای دنیا با هدف بالا بردن توان لجستیکی در مناطق مختلف در دستور کار قرار می گیرد. انواع مختلفی از این مدل شناورها در جهان ساخته می شود که اغلب آنها دارای دری در قسمت جلوی شناور هستند که با باز شدن، تبدیل به یک سطح شیب دار شده و عمل بارگیری و تخلیه از طریق آن انجام می شود.
سال هاست که بخش عظیمی از مسافران جزیره قشم با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی با کمک لندینگ کرافت ها از طریق اسکله پهل در بندر عباس و عبور از آب های خلیج فارس وارد اسکله لافت در جزیره قشم می شوند. این شناورها به صورت شبانه روزی در مسیر یک هزار و 800 متری دریایی مشغول خدمت رسانی هستند.
تنها یک واحد صنعتی در جزیره قشم در حوزه ساخت و تعمیر شناورهای لندینگ کرافت فعالیت می کند. شرکت صنعت تمیم قشم که در سال 1394 با سرمایه گذاری 6 میلیارد ریالی فعالیت خود را در این منطقه آزاد آغاز کرده است.
مدیرعامل شرکت صنعت تمیم قشم پیرامون سرمایه گذاری صورت گرفته در این مجموعه گفت: این شرکت در زمینی به مساحت یک هکتار و با سرمایه گذاری اولیه 6 میلیارد ریال فعالیت خود را سال 94 آغاز کرده و در حال حاضر 20 میلیارد ریال سرمایه ثابت این مجموعه است.
محمد تمیمی زاده قشمی درباره حوزه فعالیت این شرکت افزود: این شرکت تنها مجموعه سازنده لندینگ کرافت در جزیره قشم است و در حوزه ساخت و تعمیر شناورهای دریایی در قشم فعالیت می کند.
وی ادامه داد: در کنار این مجموعه، دو واحد دیگر نیز در بندر عباس و بندر لنگه از شهرستان های استان هرمزگان کار ساخت و تعمیر شناورهای لندینگ کرافت را انجام می دهند.
تمیمی زاده قشمی گفت: هم اینک در این واحد صنعتی یک شناور در حال تعمیر و یک شناور دیگر با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و این مجموعه توان ساخت همزمان 6 شناور را دارد.
به گفته وی؛ هر کدام از این لندینگ کرافت ها دارای 53 متر طول و 14.5 متر عرض و 5 متر ارتفاع و دارای دو موتور هستند و ظرفیت 4 هزار تن بارگیری را دارند.
مدیرعامل شرکت صنعت تمیم قشم افزود: برای ساخت شناور جدیدبه 80 میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز داریم و ساخت آن نیز حدود 18 ماه طول می کشد.
تمیمی زاده قشمی درباره اشتغالزایی این مجموعه صنعتی تصریح کرد: برای ساخت هر شناور 50 نفر مشغول به کار می شوند و در پروسه تعمیر و بازسازی شناورها نیز به 8 نیرو احتیاج داریم.
وی ادامه داد: تعمیر و بهسازی لندینگ کرافت ها شامل رنگ آمیزی، تعمیر موتور، اصلاح سیستم برق کشی، ساخت دکوراسیون داخلی، رفع پوسیدگی بدنه شناورها و ... می شود و این فعالیت برای هر شناور حدود 45 تا 60 روز طول می کشد.
مدیرعامل شرکت صنعت تمیم قشم افزود: تمام نیروهای فنی و کارگران مشغول در شرکت صنعت تمیم قشم از میان نیروهای ساکن جزیره قشم انتخاب شده اند و با توسعه این مجموعه می توان اشتغالزایی بیشتری برای بومیان ایجاد کرد.
تمیمی زاده قشمی درباره توسعه این مجموعه خاطرنشان کرد: اولین گام در راستای توسعه فعالیت های این مجموعه برای راه اندازی حوضچه ای به طول 75 و عرض 24 متر کار طراحی و نقشه آن آماده شده است.
وی افزود: برای ساخت این حوضچه مبلغی معادل 70 میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده است که با ایجاد آن می توانیم به ارائه خدمات به شناورها و لندینگ کرافت های بزرگتر بپردازیم.
مدیرعامل شرکت صنعت تمیم قشم گفت: تا پایان سال جاری عملیات تعمیر و بهسازی هفت شناور و لندینگ کرافت دیگر در این مجموعه انجام خواهد شد که کمک شایانی برای بهبود وضعیت خدمت رسانی به گردشگران و مسافران جزیره قشم است.
بنا به این گزارش، با حمایت های صورت گرفته از واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های موجود در منطقه آزاد قشم در سال رونق تولید می توان گام های مهمی در حوزه اقتصادی منطقه برداشت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو