تولید ۳۰۰ هزار نهال تزیینی در قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از تولید ۳۰۰ هزار نهال از گونه‌های گیاهی سازگار با آب و هوای جزیره به منظور استفاده در عرصه های فضای سبز قشم خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، فرج طهماسبی گفت: این مدیریت در تولید انواع گوناگون گیاهان تزیین شهری به خودکفایی رسیده است.

فرج طهماسبی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری بیش از یک هزار اصله درخت گلدار در عرصه های فضای سبز جزیره غرس شد.

طهماسبی گفت: کاشت درختان گل دار با رنگ های متنوع، چهره ای متفاوت از قشم را در معرض دید گردشگران قرار می دهد.

وی تصریح کرد: این درختان شامل گونه های جاتروفا، پلومریا، سرانتیس، مشعل جنگل و سایر گونه های سازگار با جغرافیای منطقه است.

به گفته مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، تغییر طراحی و الگوی کاشت باغچه گل های فصلی، ساخت پارک های محله ای در شهرک های سیستان، بوستان و میدان ورودی روستای هُلُر از دیگر اقدامات این مدیریت تاکنون است.

طهماسبی افزود: هم اکنون آماده سازی بیش از یک هزار متر مربع فضا در منطقه‌های مختلف شهر قشم برای کاشت گیاهان فصلی و دایمی در حال اجراست که با تکمیل آن سرانه فضای سبز قشم برای هر فرد به ۱۳.۵ مترمربع افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: امسال با هدف توسعه شبکه آبیاری در عرصه فضای سبز قشم، بیش از پنج هزار متر لوله گذاری شده است.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در این راستا طرح نوسازی و اصلاح سیستم های مکانیکال و الکتریکال شبکه آبیاری فضای سبز شهر قشم در حال اجراست.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در میان آب های خلیج فارس گسترده شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو