17 طرح عمرانی و زیرساختی در منطقه آزاد چابهار فعال است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: 17 طرح عمرانی و زیرساختی با اعتبار هفت هزار و 750 میلیارد ریال در این منطقه آزاد فعال است.

به گزارش فرینا، امیر مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هفت طرح از این تعداد در مرحله بهره برداری قرار دارد.

مقدم با بیان اینکه اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی و زیربنایی از اقدامات صورت گرفته در راستای جذب سرمایه گذاری و ارایه شرایط و خدمات مطلوب رفاهی به شهروندان است گفت: تلاش ما اینست که این منطقه به کریدور بین‌المللی تبدیل و جهت دستیابی به این هدف بایستی کریدور شمال- جنوب فعال شود.

وی در تشریح برنامه‌ها و اهداف منطقه، گفت: منطقه آزاد چابهار مانند همه مناطق آزاد، در چارچوب های سیاست‌های مناطق آزاد حرکت می‌کند و ما 2 رویکرد اصلی را دنبال می‌کنیم که عبارت است از جهانی شدن تا بتوانیم زیرساخت‌های مورد نیاز اقتصاد بین‌المللی را تامین کنیم و ایجاد مناطق آزاد مشترک هم از دیگر بعدهای این مساله است و مردمی‌شدن مناطق آزاد هم یکی دیگر از سیاست ها است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به رشد تقاضا برای سرمایه‌گذاری درمنطقه، این روند را عامل موثر در رفاه مردم منطقه دانست و افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار با انجام به مسوولیت اجتماعی خود گام های مهمی برای توسعه اقتصاد پایدار و رفع مشکلات برداشته است.

مقدم عنوان کرد: هدف ما تسهیل تجارت و صادرات در منطقه آزاد چابهار بویژه رفاه مردم سیستان و بلوچستان است، بنابراین این امر موجبات فراهم کردن رضایت مردم را در پی خواهد داشت و همچنین نقش پر رنگ و بسزایی در نوسازی حمل و نقل و ترانزیت و ناوگان شهری را به همراه دارد.

وی بیان کرد: از لحاظ استراتژیک بندر چابهار بسیار مورد توجه بوده و به همین منظور نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مهم و مجهز است که برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و ترانزیت این امر بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: یقیناً واردات خودرو دست دوم هم فرصتی برای رونق و احیای تجارت و ترانزیت و هم از لحاظ نوسازی در ناوگان حمل و نقل شهری بسیار به نفع مردم خواهد بود.

مقدم با اشاره به اینکه نقش مهمی امروز منطقه آزاد چابهار در اقتصاد ملی دارد، افزود: منطقه آزاد تنها مربوط به چابهار و یا سیستان و بلوچستان نیست بلکه تاثیرگذاری آن باید برای تمام کشور باشد.

مقدم با بیان اینکه چابهار باید مرکز صادرات و واردات و صنایع بزرگ کشور شود، اظهارکرد: تاثیرگذاری منطقه آزاد باید برای تمام کشور باشد و در آینده مرکز صادرات و واردات و صنایع بزرگ کشور شود.

وی تصریح کرد: شرایط را باید برای سرمایه‌گذاری همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کنیم و برای این منظور باید همایش سرمایه‌گذاران با حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برگزار شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: مردم را نیز با تسهیل شرایط باید پای کار بیاوریم و از ظرفیت های آنان برای توسعه اقتصاد منطقه استفاده شود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :