افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته قشم

سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته قشم با حضور معاونان سازمان منطقه آزاد قشم، مدیر کل شیلات استان هرمزگان، مدیران منطقه آزاد و شهرستان قشم افتتاح شد‌.

به گزارش فرینا، در این مراسم کیهان عباسیان، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر نقش پررنگ این منطقه در حوزه تولید محصولات صادرات محور و ارزی آوری برای کشور، اظهار داشت: ظرفیت بزرگ شیلات قشم به ویژه در بخش پرورش میگو به شیوه متراکم، تولید ماهی خشک و غذای آبزیان و فعالیت شرکت هایی که در زمینه پرورش انواع ریزجلبک ها فعالیت دارند، موضوعاتی است که در این نمایشگاه مدنظر قرار گرفته است.
عباسیان از منطقه آزاد قشم به عنوان نخستین منطقه پیشتاز در استفاده از روش پرورش میگوی متراکم در کشور یاد کرد و ادامه داد: راه اندازی شهرک شیلاتی در جزیره، با حجم بالای اشتغالزایی، قشم را به هاب شیلات کشور تبدیل می کند.
به گفته وی، قشم هم اکنون رتبه نخست تولید میگو در واحد سطح را در کشور به نام خود به ثبت رسانده است و در زمینه تولید و صادرات ماهی خشک نیز بسیار موفق عمل کرده است.
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم هم در حاشیه این مراسم به حضور ۳۳ شرکت فعال در زمینه صنایع شیلاتی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: از این بین، ۴ شرکت به نمایندگی از کشورهای فرانسه، مالزی، چین، کره و دانمارک نیز حضور دارند.
حامد عبدالهی، افزود: ۱۵ شرکت حاضر در نمایشگاه نیز از فعالان این صنعت در جزیره قشم هستند که عمدتا در زمینه پرورش میگو و تولید ماهی خشک و غذای آبزیان فعالیت دارند.
عبدالهی از فعالیت های این منطقه در زمینه جذب سرمایه گذار برای تکمیل زنجیره ارزش صنایع شیلاتی خبر داد و گفت: برای حمایت از سرمایه گذاران علاقمند در این حوزه به ویژه در بخش فرآوری و بسته بندی آبزیان آماده همکاری هستیم.
محسن یکتاپور، مدیرکل شیلات استان هرمزگان نیز با اشاره به مزیت برپایی این نمایشگاه در جزیره، بیان داشت: معرفی فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم در حوزه آبزیان، آشنایی با آخرین فناوری های روز، برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت شیلات و تمهیدات لازم برای برقراری تماس مستقیم با فعالان داخلی و خارجی این صنعت از مزایای مهم برپایی این نمایشگاه است. 
گفتنی است، سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته قشم شامگاه چهارشنبه، دوم بهمن ماه با حضور مدیرکل شیلات استان هرمزگان، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و شهرستان افتتاح شد‌.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو