ورود همزمان 2 کشتی 60 و 66 هزار تنی کالای اساسی به بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اولین کشتی 60 هزار تنی گندم وارداتی در اسکله طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار کرد: اولین کشتی 60 هزار تنی حامل کالای اساسی گندم در بندر شهید بهشتی پهلوگیری کرد و بلافاصله عملیات تخلیه آن آغاز شد.
آقایی با اشاره به وجود تجهیزات مدرن و پیشرفته تخلیه و بارگیری در بندر شهید بهشتی اظهار کرد: کشتی حامل کالای اساسی جو نیز با ظرفیت 66 هزار تن وارد لنگرگاه این بندر اقیانوسی شده که عملیات تخلیه آن پس از پهلوگیری آغاز می شود.
به گفته وی، از مهر ماه امسال با ابلاغ دولت به 2 شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام مبنی بر ورود 50 درصد کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر چابهار، شاهد رشد چشمگیر پهلوگیری کشتی های حامل کالای اساسی در این بندر استراتژیک هستیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با صادرات و واردات کالا از طریق بندر چابهار، علاوه بر کاهش هزینه های حمل کالا، تحولی در شقوق مختلف خدمات رسانی و اشتغالزایی ایجاد می شود که فاکتور اصلی توسعه محور شرق است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.