اولویت ارتقای توان عملیاتی و نقش لجستیکی بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای توان عملیاتی و نقش لجستیکی بندر چابهار در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی با اشاره به ضریب بالای مخاطرات ناشی از فرسایش تجهیزات بندری و دریایی و مستحدثات اظهار کرد: با توجه به این مهم و به منظور افزایش طول عمر و ایمنی این زیرساخت ها، احداث پروژه دیوار حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی در دستور کار قرار گرفت.
بقایی به استحصال 8 هکتار زمین به منظور افزایش اراضی لجستیکی بندر در قالب پروژه دایک حفاظت ساحلی بندر شهید بهشتی اشاره و بیان کرد: ایجاد بستر مناسب جهت تسهیل مسیر ریل، جلوگیری از تخریب مستحدثات ساحلی و کاهش ضریب خوردگی تجهیزات و سازه های فلزی بندر از اهداف اجرای این پروژه است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان طول دیوار حفاظت ساحلی در دست اجرا در بندر شهید بهشتی را بیش از 2 هزار متر اعلام و اضافه کرد: احداث این پروژه اشتغال 450 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به همراه خواهد داشت.
آقایی افزود: همچنین به منظور ارتقای سیستم حفاظتی بندر چابهار و پایش ورود و خروج افراد، عملیات احداث ساختمان xray این بندر از اواخر سال گذشته آغاز شد و با پیشرفت 67 درصدی در دست ساخت است.
وی با اشاره به تجهیزات پروژه ساختمان xray ادامه داد: 2 دستگاه دوربین پلاک خوان، 2 دستگاه راه بند دینامیکی، 5 دستگاه گیت کنترل تردد، 4 دستگاه ایکس ری و ریدر کارت و لایسنس های نرم افزار کنترلی در قالب این پروژه جانمایی می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، ارتقای توان عملیاتی و نقش لجستیکی بندر چابهار با توسعه زیرساخت ها، بهبود تعمیر و نگهداری تاسیسات و تجهیزات و همچنین افزایش سطح ایمنی و پایش ترددها را از اهداف اجرای این پروژه ها اعلام کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو