دانش آموزان کم تر برخوردار، اولویت آموزش منطقه آزاد اروند هستند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: دانش آموزان کم بضاعت در اولویت توجه و رسیدگی قرار دارند و امیدواریم هیچ دانش آموزی در حوزه منطقه آزاد اروند ترک تحصیل نکند.

به گزارش فرینا، جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند به ریاست اسماعیل زمانی و با حضور فرماندار خرمشهر، معاون فرهنگی و مدیر آموزش این سازمان و تنی چند از مسئولین ذیربط برگزار شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه دانش آموزان کم بضاعت در اولویت توجه و رسیدگی قرار دارند و امیدواریم هیچ دانش آموزی در حوزه منطقه آزاد اروند، ترک تحصیل نکند، اظهار داشت: این جلسات جزو نشست های دائمی و همیشگی شورای آموزش و پرورش سازمان منطقه آزاد اروند است که علاوه بر وجهه قانونی، اعتبار حقوقی نیز دارد.
اسمعیل زمانی با تأکید بر اجرایی بودن تصمیمات این جلسات افزود: برای اجرای بعضی از مصوبات مطرح شده این شوراها، نیازمند این هستیم که جلسات مربوطه حتما تشکیل شوند.

زمانی خاطرنشان کرد: جلسات شورای آموزش منطقه آزاد اروند طبق قاعده باید برحسب نیاز هر ماه و یا ۳ ماه یک بار تشکیل شوند و نیازها و پیشنهادات آموزش و پرورش منطقه را بررسی و به آنها وجه اجرایی و برای اجرا پیگیری شوند.

وی از ابلاغ تصمیمات گرفته شده در جلسه امروز به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: امروز بعضی مدارس تقاضا داشتند که هیأت امنایی شوند و بعضی دیگر تقاضا داشتند در کنار هیأت امنایی دو شیفت باشند که هر دو مورد تصویب و قرار شد یک مهلت زمانی دوساله به آنها داده شود تا خودشان را به تک شیفت برسانند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به قانون تک نوبته بودن مدارس هیأت امنایی، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر برخی مدارس دو شیفت هستند که بعد از یک مهلت دوساله باید به یک نوبت تغییر پیدا کنند چرا که در این صورت مشکلاتشان نیز کم تر می شود.

زمانی به دیگر مباحث مهم دیگری نیز گوشزد کرد و اذعان داشت: بعضی دانش آموزان برای شرکت در کلاس های درس مجازی مشکلاتی دارند که طبق صحبت هایی که مطرح گردید، قرار شد که کمیته ای تشکیل و امکاناتی برای این دانش آموزان فراهم شود تا از تحصیل باز نمانند.

وی موضوع آموزش به صورت مجازی را بسیار مهم دانست و گفت: آموزش مجازی بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد و ۲۰ درصد از دانش آموزانی که طبق نظرسنجی فاقد سخت افزارهای مورد نیاز برای فراگیری آموزش های تحصیلی از طریق مجازی هستند، شناسایی و امکانات مورد نیاز در اختیارشان گذاشته شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ابراز امیدواری کرد که جلسات به شکل منظم تری برگزار شود وهیچ دانش آموز صاحب صلاحیتی به سبب نداشتن بضاعت مالی از تحصیل باز نماند.

زمانی تأکید کرد: وظیفه شرعی و اخلاقی همه ما است که در این باره تلاش کنیم و نگذاریم که این دانش آموزان ترک تحصیل کنند. از این رو با تشکیل کمیته ای با محوریت آموزش و پرورش نسبت به شناسایی این گروه از دانش آموزان اقدام و اطلاعات مربوطه احصاء شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد به منظور تقویت بنیه روحی و روانی معلمان، موضوع ایجاد «باشگاه معلمان» برای معلمان اروند (شهرهای آبادان و خرمشهر) در زمینی که توسط کمیته ای از کارشناسان مربوطه جانمایی می شود، احداث و راه اندازی گردد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.