آغاز فصل جدید کشت در قطب گلخانه های هیدروپونیک کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از آغاز فصل جدید کشت در گلخانه های منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در حاشیه بازدید از سایت گلخانه های منطقه آزاد ارس از آغاز عملیات کشت محصولات گلخانه ای در ارس خبر داد و گفت: با شروع شهریور ماه عملیات کشت انواع صیفی جات، گل رز، توت فرنگی و نهال در گلخانه های منطقه آزاد ارس آغاز می شود که پیش بینی می شود امسال بیش از 50 هزار تن محصول از این گلخانه ها برداشت شود که در صورت محقق شدن این میزان تولید، نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری تولید محصولات گلخانه ای در ارس را خواهیم داشت .

نریمان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی ارس و بخصوص حوزه گلخانه ها در کنار بخش صنعت همچنان به روند رو به رشد خود ادامه می دهند،کل مساحت گلخانه های محدوده منطقه آزاد ارس را 333 هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان، 160 هکتار گلخانه به بهره برداری رسیده است که پیش بینی می شئد تا پایان امسال، وسعت گلخانه های قابل بهره برداری در سطح منطقه به 180 هکتار افزایش یابد.

وی حجم سرمایه گذاری های انجام یافته در صنعت گلخانه ای ارس را 18 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر 60 واحد گلخانه در منطقه آزاد ارس به کشت و برداشت انواع صیفی جات می پردازند که علاوه بر تامین نیاز داخلی بخش عمده ای از این محصولات به کشورهای عراق روسیه قطر عمان و.. صادر می شوند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس میزان اشتغالزایی این تعداد گلخانه ها را 1300 نفر اعلام کرد.

لازم به توضیح است فصل کشت از ابتدای شهریورماه آغاز و تا پایان آن ادامه دارد و فصل برداشت از آبان ماه شروع و تا پایان خرداد سال بعد ادامه خواهد داشت.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.