مجلس برای رفع شبهات مناطق آزاد، به ارس آمد /30 درصد قانون مناطق آزاد هم محقق نشده است

نماینده مرند و جلفا در مجلس شوراي اسلامي در حاشیه سفر یک روزه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به منطقه آزاد ارس گفت: نمایندگان در رابطه با لایحه دولت برای اصلاح قوانین مالیات و ثبت سفارش مناطق آزاد، از منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

 به گزارش فرينا، معصومه پاشایی بهرام در گفتگو با خبرنگاران گفت: متاسفانه دیدگاه منفی ایجاد شده در اذهان نمایندگان مجلس نسبت به مناطق آزاد موجب تردید در تصمیم و حمایت از این مناطق شده است.
پاشايي بهرام افزود: طبق راهبرد اقتصاد مقاومتی و دستور مقام معظم رهبری باید از توان این مناطق برای کمک به تولید و اقتصاد ملی استفاده کنیم.
وي از نگاه ها و تفسیرهای مغرضانه و تبلیغات منفی برخی رسانه ها بر علیه مناطق آزاد انتقاد کرد و گفت: مناطق آزاد چوب اجرا نشدن قانون را می خورند و از سوی دیگر جریان سازی های منفی رسانه ای، بسیاری از سرمایه گذاران این مناطق را با مشکل روبرو کرده است.
 نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، بی توجهی و اجرا نشدن قوانین مترقی مناطق آزاد را یکی از اصلی ترین مشکلات مناطق آزاد دانست و اظهار داشت: در دو دهه اخیر حتی 30 درصد قانون مناطق آزاد را هم اجرا نکرده ایم؛ درحالیکه قوانین مناطق آزاد برای افزایش تولید و اشتغال و محرومیت زدایی است.
رييس فراكسيون مناطق آزاد در مجلس شوراي اسلامي اصلاح قوانین دارای ضعف را ضروری دانست و افزود: حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس در ارس برای شفافیت توان این مناطق در تولید است که امیدوارم برکات خوبی در پی داشته باشد.
پاشايي بهرام با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد ارس اظهار داشت: از ابتدای تاسیس این منطقه، اقدامات مناسبی به ویژه در حوزه تولید انجام شده است که در سال‌های اخیر روند روبه رشد خوبی داشته و موفق به جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های کشاورزی، پتروشیمی، صنایع سنگین، صنایع تبدیلی و صنعت پوشاک شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.