با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه و رییس دادگستری شهرستان قشم برگزار شد؛

آیین عزاداری شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در قشم

  • شنبه 17 مهر 1400 - 08:30
  • قشم
  • 0 دیدگاه
آیین عزاداری سالروز شهادت جانگداز حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با حضور علی درویش پور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، رضا صفایی رییس دادگستری و امید مهدوی ‌مجد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم، جمعی از معاونان، مشاوران و مدیران سازمان منطقه آزاد و مسئولان شهرستان قشم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم با میزبانی سازمان منطقه آزاد قشم در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین المل سازمان منطقه آزاد قشم امام جمعه شهرستان قشم در این آیین طی سخنانی با اشاره به فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی امام رضا(ع) امام هشتم شیعیان، آن حضرت را از هر گونه زشتی و رذایل اخلاقی منزه دانست و گفت: گفتار و رفتار آن حضرت الگو و سرمشق همه ما در زندگی فردی و اجتماعی باید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حاجبی افزود: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در زهد و پارسایی و پرستش پروردگار، یگانه  عصر خود بود و زر و سیم دنیا و مناصب اجتماعی و حکومتی در برابر مقام عبودیت و پارسایی او هیچگونه ارزشی نداشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  تواضع و فروتني، بخشش، بردباري و عزت نفس امام هشتم شیعیان را از خصوصیات بارز آن حضرت برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز ما به عنوان پیروان راه و سیره بزرگان دین مان از جمله امام رضا(ع) وظیفه بزرگی بر دوش داریم و باید با عمل به آموزه های اسلام و گفتار و کردار این بزرگان، الگویی شایسته برای نسل های جوان و آیندگان باشیم.

 گفتنی است در ادامه این آیین، روضه خوانی و مرثیه سرایی توسط یکی از روحانیون حاضر در جلسه انجام شد و پیش از شروع سخنرانی امام جمعه شهرستان هم آیاتی چند توسط شاهد ملازم سرپرست امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم قرائت شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :