افتتاح فاز دوم پروژه های سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور معاون اول رییس جمهور

فاز دوم افتتاح پروژه های سرمایه گذاری عمرانی و صنعتی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه ی اقتصادی، امروز پنجشنبه (10 شهریور) با حضور محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور، همزمان در 4 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اروند، کیش، ارس و انزلی و 5 منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، پتروشیمی، ارگ جدید بم، سهلان و لرستان به انجام می رسد.

به گزارش فرینا، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن اعلام این خبر افزود: بهره برداری و شروع عملیات اجرایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری عمرانی و صنعتی در 4 منطقه آزاد اروند، کیش، ارس و انزلی  و در 5 منطقه ویژه‌ اقتصادی انرژی پارس، پتروشیمی، ارگ جدید بم، سهلان و لرستان با مجموع سرمایه گذاری بیش از 1.180.000 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم بیش از22 هزار نفر، در یک سالگی دولت سیزدهم به وقوع می پیوندد.
حسن خانلری افزود: در فاز نخست افتتاح پروژه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم که اردیبهشت ماه سال جاری با حضور رییس جمهور محترم صورت پذیرفت، 82 پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی در 5 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قشم، ارس، کیش، انزلی و ماکو و 7 منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، سهلان، بوشهر، لرستان، لامرد، بجنورد و نمین به بهره برداری رسیدند.
وی ادامه داد: دومین فاز افتتاحیه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، پنجشنبه هفته جاری با حضور معاون اول رییس جمهور، و با بهره برداری از 51 پروژه و کلنگ زنی و شروع به عملیات اجرایی 20 پروژه ی سرمایه گذاری عمرانی و صنعتی به انجام می رسد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: مناطق آزاد کشور با مشوقات و معافیت های مالیاتی و گمرکی، پیشران و پشتیبان تولید، نیروی محرکه ی صادرات غیرنفتی و سازو کاری ثابت شده برای گذر کشورها از تنگناهای اقتصادی هستند.
خانلری گفت: وجود 8 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی و 33 منطقه ویژه اقتصادی در سه دهه ی گذشته در کشور و قرارگرفتن این مناطق بر سر راه کریدورهای بین المللی، بستر جذب سرمایه های داخلی و خارجی و زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار و امن در مناطق مرزی کشور را فراهم کرده است.
وی به ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی جدید در کشور اشاره کرد و افزود: با مثبت شدن تراز تجاری مناطق آزاد برای اولین بار از بدو تاسیس این مناطق در کشور و اهدافی که برای این مناطق در اقتصاد مقاومتی تعریف شده نشان می دهد مناطق آزاد باید رویکرد تولید محور و صادراتی در پیش بگیرند و منطبق بر همین اصول، پس از افتتاح 82 پروژه در اردیبهشت ماه سال جاری، فاز دوم افتتاح پروژه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مقارن با هفته دولت به انجام می رسد.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :