چابهار و گوادر برای توسعه تجارت منطقه مکمل یکدیگرند

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان را خواهرخوانده خواند و گفت: این دو بندر در زمینه توسعه تجارت، ارتباطات و حمل و نقل منطقه ای مکمل یکدیگرند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمد فیصل در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: بنادر چابهار و گوادر نقش تکمیل کننده در ارتباط با ارتقای تجارت منطقه ای، حمل و نقل و ارتباطات در آینده ایفا خواهند کرد.
وی با تشریح روابط کشورش با ایران گفت: پاکستان به همکاری خود با جمهوری اسلامی ایران برای تقویت ارتباطات میان این بنادر ادامه می دهد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت پاکستان تصریح کرد: ما دعوت وزیر امور خارجه ایران از پاکستان برای پیوستن به طرح بندر چابهار را مورد بررسی قرار می دهیم.
فیصل همچنین با بیان حضور وزیر امور دریانوردی پاکستان در آیین افتتاح بندر شهید بهشتی در چابهار ایران، تاکید کرد که به همکاری های خود با ایران برای نزدیک کردن چابهار و گوادر ادامه می دهیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان افزود: وزیران خارجه دو کشور به تلاش مضاعف برای ارتقای حجم تجارت دوجانبه تا 5 میلیارد دلار تا سال 2021 از طریق تبادل هیات های تجاری، ایجاد کانال های بانکی، برگزاری نمایشگاه های تجاری و رسیدگی به موانع تعرفه ای و غیرتعرفه ای متعهد شده اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: طرفین همچنین مصمم به اولویت قرار دادن توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و پاکستان متعهد شدند.
محمد فیصل افزود: وزیران خارجه دو کشور اعلام کردند که دو کشور برادر ایران و پاکستان برای بهره مندی از مزایای بنادر یکدیگر، متعهد به تقویت همکاری ها میان چابهار و گوادر شدند.
وی همچنین با بیان رایزنی انجام شده میان وزرای خارجه ایران و پاکستان درباره اوضاع امنیت منطقه ای و مسائل جهانی، گفت:دو کشور حامی حل و فصل مسالمیت آمیز مسئله افغانستان، پایداری صلح و ثبات در این کشور هستند.
محمد فیصل گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان حامی مقاومت مسالمت آمیز ملت فلسطین و مردم کشمیر برای تحقق آرمان های آنان هستند.
وی افزود: دو کشور همچنین بر ضرورت احترام به اجرای توافق هسته ای ایران از سوی همه طرفین تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هفته جاری سفر سه روزه ای به پاکستان انجام داد و با خواجه محمد آصف همتای پاکستانی خود درباره روابط دوجانبه، صلح و ثبات منطقه ای و تحولات اخیر جهانی به رایزنی پرداخت.
وی در خصوص جزییات این سفر نیز گفت:طرفین درخصوص تقویت همکاری های دوجانبه اقتصادی از جمله تجارت دو طرفه، سرمایه گذاری، گسترش تعامل بازرگانی با هدف ارتقاء رفاه مشترک به توافق رسیدند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.