نظام جامع مراقبت های اجتماعی برای دانش آموزان قشمی

مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای طرح نماد در بندر تاریخی لافت با حضور 460 دانش آموز مقطع ابتدایی خبر داد.

به گزارش فرینا، تراب ذاکری در حاشیه اجرای این طرح که با مشارکت آموزش و پرورش شهرستان قشم برگزار شد، گفت: معاینات طرح نماد با حضور یک پزشک اطفال و هفت پزشک عمومی به عنوان پزشکان خَیر استان هرمزگان به مدت دو روز (31 خرداد و اول تیر ماه) روی 460 دانش آموز این روستا انجام شد.
وی با اعلام اینکه این طرح در تمامی روستاهای 67 گانه جزیره قشم اجرا خواهد شد، افزود: معاینات ویژه این طرح علاوه بر مدارس روستاهای جزیره قشم، روی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرهای قشم، درگهان و سوزا هم براساس یک جدول زمانبدی شده، اجرا می شود.
به گفته مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم، نتایج معاینات طرح نماد در هر روستا و شهرهای یادشده با هدف بررسی های علمی در اختیار شبکه بهداشت شهرستان قشم قرار می گیرد.
او از تامین ارتقای مراقبت های اجتماعی دانش آموزان مدارس با رویکرد توانمند سازی مدرسه محور به عنوان هدف کلی طرح نماد در مدارس جزیره قشم نام برد و ادامه داد: استقرار نظام جامع مراقبت های اجتماعی برای دانش آموزان (مدرسه محور، خانواده محور و محله محور) از طریق مشارکت بین بخشی مبتنی بر مُدل بومی وسبک زندگی اسلامی – ایرانی هم از اهداف اختصاصی این طرح بشمار می رود.  
ذاکری گفت: گسترش آموزش های رشد مدار در زمینه پیشگیری از رفتارهای ُپرخطر، آسیب های اجتماعی و بزهکاری، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب پذیر و آسب دیده از طریق چک لیست های علمی، طراحی و توسعه مداخلات موثر حمایتی و توانمند سازی برای دانش آموزان هم از دیگر اهداف اختصاصی این طرح است.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با 67 روستا در جنوب کشور واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.