اروند بهترین وضعیت تخصیص بودجه عمرانی درخوزستان را دارد

معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند در مقایسه بودجه استان خوزستان با منطقه آزاد اروند این منطقه را در شرایط به مراتب مناسب تر از کل استان دانست .

به گزارش فرینا، موعود شمخانی در نشست خبری که با حضور اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان برگزارشده بود با اشاره به اینکه سرعت توسعه زیرساخت های عمرانی این منطقه بیشتر از خوزستان خواهد بود؛ گفت: بودجه کل استان ۲۰ هزار میلیارد ریال است؛ که سال گذشته ۳۰ در صد آن یعنی ۶ هزار میلیارد ریال آن خوزستان تخصیص پیدا کرد که این ۳۰ درصد برابر با بودجه امسال منطقه آزاد اروند به تنهایی بوده است .
شمخانی همچنین به بیشترین تخصیص بودجه به اقدامات عمرانی و زیربنایی درسازمان منطقه آزاد اروند نسبت به معاونت های دیگر نیز اشاره کرد و افزود: ۷۵ درصد بودجه این سازمان صرف طرح های عمرانی در شهر ستان های آبادان و خرمشهر می شود .

وی نیز به تعریف ۲۰ طرح عمران شهری در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: این طرح‌های شامل مرمت و بهسازی پارک، ساحل سازی، تهیه باکس زباله مکانیزه، بهسازی معابر،اجرا و نصب انشعاب آب شرب شهرک آبادان، شبکه جمع‌آوری فاضلاب و آب‌رسانی است.
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تا شهریور سال جاری ۸۰۰ میلیارد ریال طرح ابلاغ‌شده و تا آخر پاییز نیز یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مناقصه برای اجرای این طرح‌های عمرانی و خدماتی در آبادان و خرمشهر برگزار می‌شود.
شمخانی گفت: اجرای این طرح‌ها با دستگاه‌های اجرایی متولی است و سازمان منطقه آزاد بر اجرای کامل آن‌ها نظارت مستقیم خواهد داشت.
وی به احداث سه پل جدید بر روی رودخانه کارون در خرمشهر اشاره کرد و افزود: با احداث این پل‌ها کمربند مواصلاتی جدید بین آبادان و خرمشهر احداث می‌شود و کامیون‌های ترانزیتی و صادرات کالا از داخل محدوده شهرهای آبادان و خرمشهر عبور نخواهند کرد.
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند به احداث خط آهن بین منطقه آزاد اروند و بندر امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: احداث این خط راه‌آهن در تأمین مواد اولیه برخی از صنایع بخصوص صنایع فولاد منطقه تاثیرگذار خواهد بود و هم‌اکنون احداث بخشی از آن در شهرک صنعتی خرمشهر با ۱۰ درصد پیشرفت کاری در حال اجراست.
شمخانی افزود: سالن همایش‌های سازمان در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع زیربنا و هشت هزار و ۴۰۰ مترمربع فضای اداری و ۱۵ هزار مترمربع فضای فرهنگی و اجتماعی در حال احداث است که تا ۹ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج‌فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروندرود و کارون واقع است. این منطقه هم‌جوار با کشورهای عراق و کویت است که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو