برگزاری نخستین دوره غواصی فری دایوینگ سطح 2 در قشم

رئیس واحد ورزش اداره کل ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین دوره غواصی "فری دایوینگ" سطح 2 با حضور شش غواص در عمق 30 متری آب های جزیره لارک خبر داد.

به گزارش فرینا، سید مسعود موسوی گفت: شش غواص شرکت کننده در نخستین دوره غواصی فری دایوینگ کشورمان با حبس نفس به مدت 150 ثانیه مسیر رفت و بازگشت تا عمق 30 متری دریا در ساحل جزیره لارک را طی کردند.
موسوی افزود: پیش از برگزای این دوره، غواصان رشته فری دایوینک سطح 2 عمق 15 و 20 متری را تجربه کرده بودند اما رفتن تا عمق 30 متری برای نخستین بار در کشور با مدرسی امین جدیدی دارنده مدرک SSI کشور از کشور آلمان در آب های جزیره لارک قشم انجام شد.
وی با اشاره به اینکه این دوره برای نخستین بار و به مدت سه روز در قشم و جزیره لارک برگزار شد، گفت: بخش تئوری دوره سطح 2 فری دایوینگ در مدرسه دلفین مرجان قشم، بخش آموزش استخری آن در استخر میران شهر قشم و بخش دریایی آن هم در آب های ساحلی جزیره لارک انجام شد.
به گفته ارئیس واحد ورزش اداره کل ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم، با توجه به تنوع سایت های مرجانی و کشتی های غرق شده در آب های جزایر شهرستان قشم شامل  جزایر قشم، هرمز، هنگام و لارک، می توان از قشم به عنوان مهد غواصی ایران نام برد.
موسوی افزود: علاقمندان به غواصی فری دایوینگ با حبس نفس و رفتن به عمق متفاوت دریا در سواحل قشم می توانند زیباترین عکس های زیر آب را شکار کنند.
بنا به این گزارش، نخستین دوره فرى دايوينگ سطح ٢ درعمق ٣٠ متری دریا در سواحل جزیره لارک قشم تحت استانداردهاى مدارس بين المللى غواصى در این منطقه و با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان سازمان و همکاری مدرسه غواصى دلفين مرجان قشم برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.