گرامیداشت روزجهانی و هفته ملی کودک در قشم؛

برپایی جشنواره میراث بانان بادگیرها در بندر تاریخی لافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برپایی جشنواره میراث بانان بادگیرها در روستا و بندر تاریخی لافت به مناسبت گرامیداشت روز جهانی کودک خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی گفت: این جشنواره از 17 تا 20 مهر ماه با اجرای نمایش عروسکی (پاسبان بادگیرها)، خاطره نویسی، مسابقه نقاشی، مسابقه نمایشی با موضوع بادگیرها و اهدای جوایز به برترین ها برگزار می شود.
جعفری حسینی افزود: جشنواره میراث بانان بادگیرها با هدف ترغیب کودکان و نوجوانان لافتی به ارزش گذاری میراث فرهنگی و جلب توجه ویژه کودکان و نوجوانان به ارزش های تاریخی و سنتی در این روستای تاریخی برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه 700 دانش آموز در مقطع دبستان در روستای تاریخی لافت تحصیل می کنند، افزود: برنامه های جشنواره میراث بانان بادگیرها در محل اکوموزه بندر تاریخی لافت طی چهار روز با نمایش عروسکی پاسبان بادگیرها مسابقه انشا و خاطره نویسی و مسابقه نقاشی و اهدای جوایز به دانش آموزان لافتی برگزار می شود.
بنا به این گزارش، امسال هم همانند سال های گذشته همزمان با روز جهانی کودک (16 مهر ماه) ویژه برنامه هایی برای شادی کودکان جزیره قشم به مدت یک هفته برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.