700 نیروی بهداشت و درمان قشم، آماده خدمات در ایام نوروز 98

رییس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از آمادگی 700 نیرو برای خدمت رسانی به گردشگران نوروزی در حوزه بهداشت و درمان خبر داد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا بهزادی با اشاره به حساسیت تامین سلامت شهروندان و گردشگران در ایام تعطیلات، اظهار کرد: در طرح سلامت نوروزی که از 15 اسفند ماه 97 آغاز و تا 15 فروردین ماه 98 ادامه دارد، هشت مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.
بهزادی از حضور30 پزشک و بیش از 300 کادر بهداشتی و پیراپزشکی در روستاهای سطح جزیره خبر داد و گفت: مرکز شهید ذاکری شهر قشم و مرکز درگهان این شهر نیز به صورت شبانه روزی در حال ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در ایام تعطیلات نوروزی هستند.
رییس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم ادامه داد: بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم با 126 تخت، 10 پزشک عمومی و حضور تمام وقت متخصص طب اورژانس به همراه 40 پزشک متخصص، آماده خدمات رسانی به بیماران است.
به گفته بهزادی، 10 پایگاه فوریت های پزشکی، اورژانس دریایی، مطب ها و داروخانه های سیار در دو نوبت صبح و عصر در مجاورت پارک زیتون از دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده در این ایام می باشد.
وی از حضور  10 اکیپ طرح تشدید بازرسی خبر داد و افزود: این اکیپ های بازرسی در سه شیفت صبح، عصر و شب به منظور بازرسی محیطی در سطح شهر قشم مستقر و آماده فعالیت می باشند.
رییس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم عنوان کرد: همچنین واحد های بهداشتی متشکل از تیم های بهداشت محیط و حرفه ای، بیماری های واگیر و غیر واگیر، سلامت خانواده، سلامت روان و فوریت های پزشکی 115 در سه شیفت آماده باش هستند تا در صورت بروز هر گونه حادثه ای وارد عمل شوند.
بهزادی بیان کرد: همان طور که از آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون حادثه جانی گزارش نشده، امید است تا پایان تعطیلات هیچ مشکلی بوجود نیاید و مهمانان جزیره قشم در آرامش و سلامت، سفر خوشی را در این منطقه تجربه کنند.
یادآور می شود، کمیته خدمات بهداشتی و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم  با ساماندهی و نظارت بر بهداشت اماکن عمومی و کنترل عملکرد واحدهای درمانی و بهداشت عمومی در شهرها و روستاهای جزیره به منظور تامین سلامت و بهداشت شهروندان و مهمانان نوروزی تشکیل شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو