مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

تخصیص 70 میلیارد ریال اعتبار برای دفع آب های سطحی شهر قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از اقدامات دردست اجرای دو طرح دفع آب های سطحی شهر قشم به سمت دریا با بیش از 70 میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش فرینا، فرج طهماسبی، با اشاره به آغاز پروژه ایمن سازی شهر قشم در مقابل سیلاب های احتمالی بیان داشت: در حال حاضر عملیات احداث کانال های جمع آوری آب های سطحی در دو نقطه از شهر قشم با همکاری و هماهنگی مدیریت فنی و امور زیربنایی در دست اجراست.
وی افزود: با توجه به تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص حل مشکل آب گرفتگی برخی محلات شهر قشم در فصل بارندگی، اجرای این دو طرح در دستور کار معاونت فنی و زیربنایی این سازمان قرار گرفت.
به گفته طهماسبی، مرحله نخست این طرح با هدف ایمن سازی محله های چابهار و دوحه، آب های سطحی سرریز شده شهرک های نریمان، الهیه و سام و زال را از طریق کانالی به طول 490 متر در ابعاد 100 در 120 سانتی متر در مسیر چهارراه رسالت به سمت چهارراه پردیس به دریا منتقل می کند.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: دومین مرحله اجرایی این پروژه نیز در سایت سمن با حفر کانالی به طول 550 متر در ابعاد 100 در 150 سانتی متر برای انتقال آب های سطحی شهرک های سیستان، بوستان و گلستان به دریا شروع شده است.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو