پوتین: از کریدور شمال ـ جنوب برای تحویل کالا به آفریقا بهره می‌گیریم

رئیس‌جمهوری روسیه از کشورهای غربی به خاطر آنچه به بن بست کشاندن توافق غلات خواند،‌ انتقاد کرد و گفت: این کشور مصمم است از کریدور شمال ـ جنوب برای تحویل کالا به آفریقا بهره گیرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین در آیین آغاز به کار نشست عمومی دومین مجمع اقتصادی و بشردوستانه روسیه و آفریقا در سن‌پترزبورگ روسیه که با حضور جمعی از رهبران و مقامات ارشد قاره سیاه در حال برگزاری است، افزود:‌ این کریدور حمل‌ونقل امکان تحویل راحت کالا به آفریقا و بازگشت را فراهم می کند و در این راستا از آن بهره خواهیم گرفت.

کریدور شمال ـ جنوب که در آغاز راه، محصول اراده و عزم روسیه، ایران و هند در سال 2000 میلادی برای ایجاد گذرگاه حمل و نقل بار بود، در طول سال های بعد، شاهد پیوستن شمار دیگری از کشورها به این مسیر تزانزیتی بود.

آنچه برای این کشورها در پیوستن به این مسیر ترانزیتی انگیزه بخش بود این بود که مسیرهای متداول برای ارسال کالا از هند به سمت سن پترزبورگ روسیه که از کانال سوئز عبور می‌کند، حدود 14 هزار و 500 کیلومتر طول دارد اما کریدور ایران در این مسیر تنها هفت هزار و 200 کیلومتر است که بهره گیری از این ظرفیت، 40 درصد زمان ترانزیت و 30 درصد هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :