اعلام حمايت از اجراي پروژه هاي زيربنايي منطقه ويژه پتروشيمي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10017
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
معاون وزير نفت با اعلام حمايت همه جانبه از اجراي پروژه هاي زيربنايي منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي گفت: در هر منطقه اي که قرار باشد صنعت پتروشيمي توسعه يابد، دولت اينگونه پروژه ها را طراحي و اجرا خواهد کرد.

به گزارش بنا (bena) عبدالحسين بيات همايش معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري صنايع پايين دستي پتروشيمي در استان خوزستان را همايشي با پشتوانه زيرساختي دانست و اظهار کرد: در ادامه تکميل بخش بالادستي در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي که به زودي محقق خواهد شد، شرايط بسيار مناسبي براي توسعه صنايع پايين دست در اين منطقه فراهم شده است.

وي فعاليت هاي انجام گرفته توسط سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي را از سنخ کارهاي زيرساختي و زيربنايي براي توسعه دانست و افزود: به دليل وجود بسترها و زيرساختهاي منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، توسعه صنايع تبديلي و پايين دستي در اين منطقه امکان پذير شده است.

بيات همچنين ضمن اشاره به اجرايي شدن قانون هدفمند شدن يارانه ها و گذشت چندين روز از اجراي آن، چشم انداز بلند مدت پتروشيمي در اقتصاد را کاملا مشخص شده دانست و تصريح کرد: در پي اجراي اين قانون ابهامات در خصوص قيمت خوراک و خدمات در آينده در اين چشم انداز بلند مدت مرتفع گرديده و قابل محاسبه مي باشد، لذا از تمامي سرمايه گذاران و علاقمندان به توسعه کشور دعوت ميکنم از پتانسيل مناسب منطقه ماهشهر بهره برداري نمايند و فرصت استفاده از اين سرمايه گذاري سودآور را از دست ندهند.

وي ضمن تقدير و تشکر از تمامي کارکنان، پيمانکاران، مشاورين، کارشناسان و مديران فعال در احداث و توسعه پروژه هاي حياتي منطقه ويژه اظهار اميدواري کرد که هر چه زودتر اسکله دوم صدور مايعات اين منطقه به بهره برداري برسد.
200

شناسه خبری: 10017

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو