صنايع تبديلي کشاورزي، محوريت کار در منطقه ويژه اقتصادي نمين

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10036
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رئيس هيات مديره و مدير عامل شرکت شهرک هاي صنعتي اردبيل و مدير مسئول منطقه ويژه اقتصادي نمين گفت: محوريت کار در منطقه ويژه اقتصادي نمين صنايع تبديلي کشاورزي و صنايع مرتبط به آن است.

علي خداپناه لو، رئيس هيات مديره و مدير عامل شرکت شهرک هاي صنعتي اردبيل و مدير مسئول منطقه ويژه اقتصادي نمين با اعلام اين خبر در گفتگو با خبرنگار بنا(bena)، اظهار داشت: منطقه ويژه اقتصادي نمين در استان اردبيل و در شمال غربي کشور واقع شده است، در منطقه ويژه اقتصادي نمين محوريت کار با صنايع تبديلي کشاورزي و صنايع وابسته به آن خواهد بود.

خداپناه لو در ادامه گفت: با توجه به ظرفيت ها و پتانسيل هاي منطقه ويژه اقتصادي نمين که شامل همجواري با فرودگاه، نزديکي با شهرک صنعتي اردبيل و گمرک، همجواري با جاده ترانزيتي اردبيل و آستارا است آينده و دورنماي ايده آلي براي سرمايه گذاري خواهد داشت.

وي تصريح کرد: در اين راستا مسئولان استاني نيز بايد براي توسعه منطقه ويژه اقتصادي نمين، در جهت حمايت و تقويت اين منطقه گام بردارند.

خداپناه لو افزود: برنامه مطالعات فاز يک منطقه ويژه اقتصادي نمين انجام شده است اين منطقه در زميني به وسعت 5 هکتار در منطقه‌اي کوهستاني و در حاشيه درياي خزر، با ارتفاع ۱۵۰۰ متر از سطح دريا قرار دارد، اين منطقه داراي جنگل‌هاي طبيعي و باغات ميوه فراوان است، فاصله نمين از شهر اردبيل ۲۵ کيلومتر است و در غرب اين منطقه و به فاصله حدود 70 کيلومتري شهر تبريز، در شرق آن استان گيلان و در جنوب منطقه شهر زنجان واقع شده است.

وي افزود: توزيع بسته هاي سرمايه گذاري براي آشنايي سرمايه گذاران از ديگر برنامه هاي منطقه خواهد بود.206

شناسه خبری: 10036

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو